مطالب عمومی

نماینده اروپایی: ایران در مبارزه با داعش به دولت عراق کمک کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک ، “میک والاس” نماینده پارلمان اروپا در ایرلند در پیامی توئیتری نقش ایران و الحشد الشعبی در مبارزه با گروه تروریستی داعش را بازگو کرد.

وی در این باره می نویسد: در سال 2014 ، دولت عراق برای مبارزه با داعش از ایالات متحده و اتحادیه اروپا کمک گرفت ، اما این درخواست رد شد. ایران به بسیج مردم عراق (الحشد الشعبی) برای مبارزه با داعش کمک کرد که پس از اشغال غیرقانونی عراق توسط ایالات متحده رشد کرد.

وی افزود: اروپا باید به قربانیان خیزش های مردمی احترام بگذارد ، نه اینکه آنها را شیطانی جلوه دهد.

پیش از این وی در پیامی توییتر از اتحادیه اروپا به دلیل کمک به ایالات متحده در تخریب عراق انتقاد کرد.

والاس در توئیتی نوشت: “اتحادیه اروپا به نابودی عراق كمك كرد و حالا نیز باید به بازسازی آن كمك كند.” “این حداقل هزینه ای است که باید با آنها تسویه شود ، و افرادی که بدهی دارند ، باید شروع به گفتن آنچه واقعاً برای آن اتفاق افتاده است ، کنند.”

وی در حالی که سفر اخیر خود به عراق را به اشتراک می گذارد ، گفت: “من برای درک بهتر اوضاع به عراق رفتم.” “فرصتی برای عذرخواهی از نقش ایرلند در آسیب رساندن به کشورشان با اجازه حمله به ارتش ایالات متحده وجود دارد.”

ایالات متحده در سال 2003 هنگامی که رئیس جمهور جورج دبلیو بوش رئیس جمهور بود به بهانه از بین بردن سلاح های کشتار جمعی صدام حسین به عراق حمله کرد ، اگرچه پس از حمله رهبر ایالات متحده به عراق هیچ اثری از سلاح های کشتار جمعی وجود نداشت.

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا