نقش زنان در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بوده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نقش زنان در شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بوده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اقدس طالبیان در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: از سال 1350 با رزمندگان سراسر کشور در ارتباط بودم و همه جزوات و تراکت ها را مطالعه می کردم و سپس آنها را تخریب می کردم. ماهی تابه وی قبل از انقلاب بسیاری از مدارس همدان مانند مدرسه راهنمایی بوعلی، ادب و … را در اختیار داشت. شاه دخت من فعال بوده ام.

گفت: مدرسه شاه دخت از مکتبی است که در شرایط است بدون حجاب و لباس خیلی بد است اما بعد از مدتی با تشکیل کلاس شاهد تغییر در لباس دانش آموزان هستیم.

این بانوی مبارز یادآور شد: آن روزها خانه خادم محل پخش اعلامیه و برگزاری جلسات سیاسی در مناسبت های مختلف مذهبی با شخصیت های انقلابی و مذهبی بود.

طالبیان تصریح کرد که در دوران انقلاب جلسات زیادی برگزار کردیم و به همراه خانم عالی زندگی یک زن فعال انقلابی و تعدادی از زنان انقلابی راهپیمایی برنامه ریزی کردند کم اهمیت میکردیم افزود: زمانی که معاون مدرسه بوعلی بودم سال ها به همین شکل کار می کردم و در هر فرصتی سعی می کردم ذهن بچه ها را روشن کنم.

طالبیان خاطرنشان کرد: وقتی زنگ ورزش به صدا در می آید و معلم نیست دانش آموزان را به پایه های اول، دوم و سوم دبیرستان تقسیم می کنم و با همه بچه ها کار می کنم.

این بانوی مبارز سپس به اطلاع ساواک درباره این برنامه ها اشاره کرد و توضیح داد: در آن زمان از علمای وقت پرسیدم گفتند شما دیگر برای مدرسه خوب نیستید و من به عنوان مدیر سمپ ادب بودم. و همینطور خاطره، من چیز جالبی دارم، رسیدم، اگر مدرسه پسرانه نیست، با عنوان مدرسه رنگ آمیزی از شاه عکس گرفتم و وقتی پرسیدم چه تصویر حذف شده آه تو گفتم توسط دانش آموزان پاره می شود و عکس را پنهان کردم.

او ادامه می دهد که بعد از دبیرستان مودب است که به مدرسه برود پوره به بازرگان منتقل شدم و 8 سال مدیریت مدرسه شهیددخت را بر عهده گرفتم.

طالبیان گفت: من در آن زمان یکی از 15 نفر شورای انقلاب بودم و برای جذب و گزینش این 15 نفر تا آخر شب جمع شدند و جلسه ای گذاشتند تا افراد را برای مدیریت انتخاب کنند و انقلابی، متدین و متدین باشند. خالص. بنابراین دست ها ملاک کار ما هستند.

وی گفت: یکی از خاطراتم وقتی اعلام کردند ساعت 19 کسی حق جلسه ندارد، در منزل آقای جمشیدی در همدان جلسه گذاشتیم. سوره آنا آنجلا و در مسجد خیابان بابا طاهر جلسه گذاشتیم و وقتی از جلسه به خانه آمدم از ساواک به من زنگ زد تا یادآوری کنم. نده ما گفتیم که جلسه برگزار نشود. من می گویم شما گفتید هرکس در جلسه شرکت می کرد به دستور شاه بود که آن را با توپ ببندید. من به طور خاص در آن جلسه شرکت کردم که بگویم شاه مسلمان است و این کار را کردم. این کار را نکن

بالاخره خانم مبارز خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی کشور نقش مهمی در تثبیت و تداوم انقلاب دارند و باید از افراد فهیم و انقلابی برای هدایت جوانان حکایت از رشادت زنان استفاده کنند. و مردان دوران انقلاب بدون کمتر زیاد می تواند راهی روشن برای نسل جوان باشد و نوجوانان ما آن را نمی سازیم، واقعیت و مشکلات سلام که برای انقلاب اسلامی ترسیم شده است باید مانند شفاف و روشن باید به نسل بعد موعظه کرد تا از شبهات این نسل کاسته شود.

دکمه بازگشت به بالا