نقش زنان در توسعه یافتگی جامعه انکارناپذیر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نقش زنان در توسعه یافتگی جامعه انکارناپذیر است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مرتضی زکریان صبح پنج شنبه در دیدار با بانوان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان که به مناسبت هفته زن برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) به بیان مقام معظم رهبری پرداختند. زنان به عنوان افرادی که هویت آفرین هستند و مردم را در دین می سازند مبین اسلام معرفی شده است.

وی با بیان اینکه باید به دور از ترک و منفعل بودن به عنوان یک حق، زنان را در جامعه اسلامی تکریم و تکریم کنیم و ادامه داد: 50 درصد افراد جامعه را زنان تشکیل می دهند که به نظر می رسد توزیع برابر است، اما اگر از نزدیک نگاه کنیم توزیع جمعیت عادی شاید نیمی از آمار باشد، اما از نظر تأثیرگذاری زنان بیش از 50 درصد در جامعه تأثیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه دین و مکتب اسلام مدافع اصلی زن هستند، گفت: این باور که مرد از بطن زن برمی خیزد از اندیشه شریف اسلام برای احترام به جایگاه زن نشأت می گیرد.

وی با اذعان به اینکه موفقیت جامعه حاصل تفکر و عملکرد زنان آن جامعه است، ادامه داد: باید به شأن و جایگاه زن در جامعه احترام بگذاریم زیرا اگر به دنبال جامعه ای مترقی هستیم باید توجه ویژه ای داشته باشیم. . توجه به دختران و زنان این سرزمین

زکریان با بیان اینکه زنان در کنار موفقیت مردم در اعتلای کشورمان موثر بوده اند، تصریح کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و نیروی فعال جامعه نقش مهم و مهمی در اقتصاد، فرهنگ و فرهنگ ایفا می کنند. جامعه. توسعه است و اگر شرایط لازم باشد و بستر برای توانمندسازی و فعالیت فراهم باشد، قطار رشد و توسعه همه جانبه با سرعت فزاینده ای حرکت خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا