نقش زنان در تبیین واقعه غدیر بسیار مهم و تعیین کننده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نقش زنان در تبیین واقعه غدیر بسیار مهم و تعیین کننده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش بانوان غدیر در تبریز گفت: واقعه غدیر یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام باید به نحو شایسته و مناسب تبیین شود و در این میان نقش زن بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی به ظهور استعداد زنان پس از بعثت اشاره کرد.پ) و دوران ولایت را در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مطرح کرد و افزود: بر اساس اسناد و مدارک تاریخی، بیشترین و متنوع ترین حضور زنان در صحنه اجتماعی در دوران ولایت بوده است.

آل هاشم ادامه داد: با آغاز بعثت رسول الله (ص).پ) کسب علم و دانش و همچنین حضور زنان در جامعه اسلامی از انحصار مردان خارج شده و زنان می توانند با قدرت و تلاش حتی پیشی گرفتن از مردان وارد عرصه علم شوند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان در رساندن پیام غدیر برای تنویر جامعه و خانواده، هشدار داد: بسیاری از زنان با آگاهی از مقام ولایت، پیام و اندیشه غدیر را از جمله نقش های حضرت زهرا(س) می دانند. بیگ جایگزین و زنان امروزی نیز باید از روحیه و سیره پیامبر پیروی کنند.

آل هاشم ضبط کرده است: حضرت زهرا (س)س) تا پایان عمر از هر فرصتی برای معرفی ولایت امام علی(ع)آ) از آن استفاده کرد و در نهایت در جاده ولایت به شهادت رسید.

وی از زنان ولایی و قدیری خواست که نقش حضرت زهرا را الگو قرار دهند تا جایگاه ولایت را درک کنند.

دکمه بازگشت به بالا