مطالب میجیک

نقش جامعه ساز زن باید احیا شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، دوره آموزشی تبلیغی توسعه شبکه در حوزه جوانان با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از طلاب دختر در حوزه علمیه راه زینب(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، فاطمه اسفندیاری معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران کلیدواژه دوره را هویت بخشیدن به خود و دیگران دانست و گفت: اگر هویت انسانی را کشف کنیم و به مخاطبان خود در یافتن آن کمک کنیم. هویت، راه ما آن را درست است.

وی گفت: دنیای نوجوانی با همه بحث ها و بحث های شخصی در این روزگار خوب و جالب است و اگرچه جای رشد دارد اما لغزش روی آنها تاثیر می گذارد، حال و هوای نوجوانان به ویژه دختران نوجوان این روزها.

در ادامه حجت الاسلام سید امین موسوی رئیس مؤسسه تعالی سازمان های تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم با نگاه به زنان جایگاه و هدف انقلاب را تبیین کنیم، اظهار داشت: با نگاهی به زنان نمی توانیم جایگاه و هدف انقلاب را تبیین کنیم. در جامعه و اینکه نگاه های شرقی و غربی به عنوان الگو در کشور ما حاکم است، گفت: اسلام به زنان در کسب فضایل اجتماعی اهتمام دارد، اما ادبیات غرب و شرق به رویکردی گرایش دارد که زن را به پیچیدگی و تعریف زن معروف است. دیدگاه‌های متفاوت در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و بی‌توجهی به فطرت انسانی زنان. در غرب با رویکردی مشابه از دیدگاه فردگرایانه به رئالیسم غربی، زنان به عنوان کالا و کالای مصرفی تبدیل شده اند و به همین نسبت در شرق که زنان به عنوان نوعی اطاعت از مردان تلقی می شوند. تا به زن می رسد که کارگر باشد، خانه دار شود.

وی بیان می کند: دیدگاه اسلام با دو دیدگاه بسیار متفاوت است. اسلام پایه های نهضت اجتماعی را به دست زنان سپرد، اما امامان انقلاب اسلامی صحنه انقلاب را وابسته به حرکت اجتماعی زنان کردند. در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، زنان نقش اجتماعی زیادی داشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی فضایی را ایجاد کرد که زنان شخصاً بتوانند در مسائل مختلف اجتماعی مؤثر واقع شوند، به گونه‌ای که ائمه انقلاب اسلامی شکل‌گیری انقلاب را در گرو حرکت زنان در قم و مشهد می‌دانستند. .

ضرورت احیای نقش زنان

یکی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی بین مدارس برتر گفت: باید نقش زنان را که باید احیا شود درک کنیم تا این نقش سازنده جامعه و دولت باشد.

وی بیان کرد: برای احیای نقش زنان در جامعه باید بدانیم نقش زنان در جامعه چیست تا بتوانیم جامعه را باز کنیم و نرم افزار جدید مدیریت دولتی ایجاد کنیم.

نمونه دولت اسلامی مردم نیستند، نرم افزار هستند

وی با بیان اینکه نمونه دولت اسلامی انسان نبود، بلکه نرم افزار بود و انسان به عنوان رشته سخت افزاری معرفی شد، تصریح کرد: ایده پردازی و ایجاد کادر آینده نظام انقلاب اسلامی یکی از امیدهاست. . رهبر بزرگ وی جنبش جوانان را از جنبش های پیشگام می داند، بنابراین حوزه بسیار حساس است.

یکی از مسئولان موسسه تعالی سازمان دعوت اسلامی گفت: نرم افزار انقلاب اسلامی ادبیات امام خمینی رحمه الله است که باید خوانده شود، تمرین کرد و تجربه کسب کرد. نگاه متمدنانه در ذهن هیچکس شکل نمی گیرد مگر اینکه ادبیات امام (ره) به خوبی درک شود. حکومت انقلابی، دولت مسئولیت عمومی است. واعظی که نمی توانستند مردم را به دین تبدیل کنند، تبلیغ نمی کردند. اگر نسل آینده را با این ادبیات تربیت کنیم، نسل دیگری خواهیم داشت.

حسین عرب اسدی رئیس اندیشکده صدا درباره سازوکار تربیت نوجوان گفت: اگر بخواهیم کار تربیتی انجام دهیم باید به نوجوان اجازه صحبت بدهیم که این رفتار یکی از اصول تربیت است و در آنجا ظاهر می شود. این حکمت در کلام و گفتار است.»

وی به جنبه دیگری از شخصیت نوجوان اشاره کرد و افزود: نوجوان معمولا عذرخواهی نمی کند. یعنی قول ندهید بلکه عمل کنید، زیرا غرور اجازه نمی دهد، در حالی که به ما آموخته اند که عمل از گفتار دشوارتر است.

عرب اسدی گفت: این قول در زندگی زناشویی، معلم و دانش آموز و روابط دوستانه نیز مطرح است، مثلاً معلمان توانایی های دانش آموزان را نمی شناسند و بالعکس دانش آموزان نیازهای معلم را تشخیص نمی دهند، پس اعتراض می کنیم. چرا درصد مطالعات پایین است.چون در واقع همه طلبکار هستند اما جوینده نیستند.

از دیگر برنامه های دوره می توان به سنجش مخاطب با ابزار و پرسشنامه بازی های تئاتری اشاره کرد، در بازی های تئاتری افراد در قالب گروه های 10 نفره در مدت 30 دقیقه سناریوهای بازی های تئاتری را تدوین کرده و نقش هر فرد را مشخص می کنند. افراد و در عرض 15 دقیقه تا سالن نمایش اجرا شد و فرم ارزیابی توسط ارزیابان تکمیل شد.

دکمه بازگشت به بالا