مطالب میجیک

نقش تغییرات هورمونی در پرخوری زنان/روش هایی برای کنترل اشتها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، غزاله اسلامیان با اشاره به علل پرخوری زنان در دوران قاعدگی گفت: بسیاری از زنان در دوران قاعدگی دچار پرخوری می شوند که با روش های علمی قابل کنترل است.

او گفت: “بسیاری از زنان ممکن است بخواهند قبل از قاعدگی غذاهایی مانند غذاهای چرب و شیرین بخورند.” بودن.

این متخصص تغذیه یکی از دلایل پرخوری در دوران قاعدگی را تغییرات هورمونی عنوان کرد و افزود: هورمون های تخمدان نقش مهمی در این وضعیت دارند این است که استفاده از رژیم غذایی با پروتئین بالا یکی از موثرترین روش ها برای کنترل اشتها در دوران قاعدگی است.

یکی از اعضای کمیته علمی دانشگاه با تأکید بر اینکه پرخوری قبل از قاعدگی معمولاً چند روز طول می کشد و همیشه اینطور نیست ، خاطرنشان کرد: این حالت معمولاً با پایان قاعدگی به پایان می رسد. اما اگر رژیم غذایی بسیار وسیعی دارید (حتی اگر در چرخه پیش از قاعدگی نیستید) ، سعی کنید پزشک پیدا کنید.

وی گفت: “غذاهایی که فیبر بالایی دارند می توانند طعم بهتری در مدت زمان طولانی تری داشته باشند.” سبزیجات ، لوبیا ، غلات و غلات کامل ، از جمله برنج قهوه ای و غلات کامل بخورید.

این عضو هیئت علمی گفت: برای کنترل اشتها در دوران قاعدگی و جلوگیری از افزایش وزن ، بهتر است از کربوهیدرات و چربی کمتر نسبت به سایر گروه های غذایی استفاده شود.

وی یکی از م waysثرترین روشهای کنترل اشتها را برای کاهش مصرف کربوهیدرات و چربی و در مقابل افزایش مصرف پروتئین می داند و توضیح می دهد: استفاده از پروتئین های حیوانی سالم تری مانند گوشت سفید (مرغ و ماهی) یا آجیل و سویا می تواند مفید باشد.

مسلمانان تأکید می کنند که در دوران قاعدگی ، بهتر است چند روز قبل از قاعدگی از یک بشقاب غذای سالم استفاده کنیم: باید نصف بشقاب را به فیبر ، فیبر اختصاص دهیم تا احساس ثبات بیشتری داشته باشیم و نصف دیگر بشقاب. نیمی از بشقاب را به کربوهیدرات ها تقسیم کنید ، کربوهیدرات ها ، غلات کامل و نان های گندم کامل را ترجیح دهید و یک چهارم دیگر را به پروتئین ترجیحاً گوشت سفید و حبوبات ترجیح دهید.

او اشاره می کند که زنان حدود یک هفته یا چند روز قبل از قاعدگی علائم ناخوشایندی را تجربه می کنند که علائم یا نشانه های ناخوشایند هستند: علائم ناخوشایند ، نوسانات خلقی ، کاهش آستانه تحمل و درد شکم. این می تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد.

اسلام با اشاره به اینکه رعایت غذاهای مناسب می تواند مشکلات قاعدگی را حل کند ، توضیح می دهد: “مکمل های حاوی پروبیوتیک ها و غذاها می توانند التهاب قاعدگی را کاهش دهند. در واقع این مکمل ها دارای باکتری های مفیدی در دستگاه گوارش هستند.” با دریافت این مواد می توانیم جمعیت باکتری های دستگاه گوارش را در جهت مناسب حرکت دهیم.

“مطالعات نشان می دهد که کلسیم ، امگا 3 و منیزیم نیز در کاهش التهاب م effectiveثر هستند:” بهتر است این مکمل ها را با مشورت متخصص تغذیه مصرف کنید. “

وی گفت: “یکی از غذاهایی که می تواند التهاب قاعدگی را افزایش دهد روغن ها و چربی های جامد است.” روغنهای جامد و چربیهای اشباع باید به حداقل برسد.

وی اجتناب از غذاهای شور و کنسرو شده را راهی عالی برای کاهش التهاب قاعدگی می داند و می افزاید: “به طور کلی غذاهای شور ، به ویژه در دوران قاعدگی ، التهاب را افزایش می دهند. به عنوان مثال ، کره بادام زمینی می تواند جایگزین پنیرهای پر چرب و شور شود.” صبحانه.

متخصصان تغذیه همچنین به زنان دارای اضافه وزن توصیه می کنند: بهتر است از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید و وزن خود را افزایش دهید تا بتوانید علائم و نشانه های قاعدگی را بهتر کنترل کنید.

دکمه بازگشت به بالا