اقتصادی

نقدعلی: یک کارگروه برای بررسی وضعیت دلار تشکیل شود

اعضای شورای اسلامی تاکید کردند: توصیه می کنم کارگروهی 3 نفره تشکیل شود تا بررسی کند چرا دلار در این کشور وجود دارد و تا کجا پیش می رود.

به گزارش میجیک، محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در دومین جلسه روز یکشنبه 16 اسفند 1401 در تالار شورای اسلامی در هنگام بررسی سهم درآمد دولت با رئیس مجلس به سخنرانی پرداخت. لایحه بودجه 1402. شما هم موافقید که کارگروه مجلس درباره وضعیت ارز اظهار نظر کند و رسانه ها هم این مطلب را منتشر می کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه نظارت مجلس نیازمند راهکار اجرایی برای وضعیت دلار، تورم و گرانی سکه است; بنابراین نمی تواند مورد قبول رئیس مجلس باشد، اگر دولت بخواهد ما کمک می کنیم، زیرا جمهوری اسلامی ایران باید در اجرای وظیفه نظارت قدم بردارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وقتی به حوزه انتخابیه خود می رویم مردم می پرسند در مجلس چه کار می کنید، در پاسخ باید بگوییم جلسه ای برگزار می کنیم و نتیجه آن تشکیل کارگروهی متشکل از سه نماینده مجلس است و سپس ما می پرسند این کارگروه کی شروع به کار می کند و باید بگوییم که منتظریم دولت از ما بپرسد که جواب خوبی نیست.

نقدعلی گفت: من و برخی کارشناسان و شاید برخی از نمایندگان نظر خود را اعلام کردند، مثل برخی موارد که یک کارگروه حقیقت یاب تعیین کردیم، توصیه می کنم یک کارگروه سه نفره تشکیل شود تا علت این وضعیت دلار را بررسی کند. و قرار است تا کجا پیش برود؟

وی ادامه داد: با وجود اینکه قیمت دلار از ساعاتی پیش شروع به کاهش کرده و روند نزولی را طی کرده است، اما امیدواریم این روند کاهشی ادامه داشته باشد، اما اگر شاهد کاهش قیمت نباشیم، خواهشمندم این کارگروه را تشکیل دهیم. . برای تکمیل شواهد، اجازه دهید به عملکرد دولت نگاه کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا