مطالب عمومی

نفوذ صهیونیسم در جزیره عربی/ دانش‌آموزان سعودی خط فکری صهیونیست‌ها را مشق می‌کنند

متفکر صهیونیست “نظارت بر سازگاری صلح و فرهنگ در آموزش مدارس” که ناظر بر برنامه درسی مدارس در سراسر جهان است ، در گزارشی درباره تأثیر صهیونیست ها بر محیط داخلی و آموزش عربستان می نویسد: و یهودیت ، اسرائیل و همجنس گرایی را در نسخه جدیدی از کتابهای درسی دانش آموزان حذف کرده است.

طبق این مطالعه ، بررسی برنامه درسی مدارس از سال 2016 نشان می دهد که بسیاری از برنامه های درسی تحت تأثیر منطقه ای ، به ویژه تغییرات داخلی در پادشاهی عربستان سعودی تغییر کرده اند.

در این گزارش آمده است: “اگرچه در رابطه با (آزادی) زنان ، سایر ادیان و اسرائیل تغییراتی ایجاد شده است ، اما هنوز نمونه هایی از افراط گرایی در برنامه درسی وجود دارد.” به عنوان مثال ، هنوز آثار خشونت علیه مسلمانان وجود دارد ، در حالی که تسامح مثبت در برابر غرب وجود دارد.

در این گزارش همچنین این تغییر شامل حذف محتوای مربوط به “جهاد به خاطر خدا” و شهدا است ، اما اقدامات تروریستی افراطی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. سعودی ها همچنین محتوای حاکم بر دفاع اسلامی را با استفاده از زور حذف کردند.


بیشتر بخوانید:

روابط با تل آویو تسلیم دشمنان اسلام شد


این مرکز تحقیقاتی نوشت: “برنامه درسی برای اشاره ضمنی جدید هولوکاست ، زیرا متن یکی از موضوعات مورد بحث در مورد” دفع و نابودی برخی از کشورهای اقلیت مانند اخراج یهودیان از اروپا و هند از اوگاندا است “. این همچنین مرگ برای کسانی را که ایمان ندارند (کافران) ترسیم می کند و تقسیم بندی را پیش بینی می کند که جنگ آخرالزمانی را پیش بینی می کند که مسلمانان تمام یهودیان را خواهند کشت.

در کتابهای درسی اخیر ، متنهای مربوط به استثمار جنسی زنان صهیونیست و فصل کامل خطرات صهیونیستها حذف شده است.

عرب 21 می نویسد: در اوایل سال 2017 ، محمد بن بوسلمان ، ولیعهد سعودی ، در بیانیه ای در جلسه ای به نام “گفتمان جدید” ، به آنچه “ایدئولوژی افراطی” خواند حمله کرد و اعلام کرد که کشورش این ایدئولوژی را می شکند و به زندگی عادی بازمی گردد.

طبق ایدئولوژی صهیونیستی ، در راستای تفکر مسلمانان ، مطالب ضد یهودی که “نیروهای صهیونیست” بر جهان حاکم هستند و می خواهند قلمرو اسرائیل را از نیل تا فرات گسترش دهند ، دیگر در کتاب های درسی عربستان وجود ندارد.

مارکوس شف ، مدیر این موسسه گفت: “ما شاهد تغییرات چشمگیر و اقدامات واقعی و اساسی در بالاترین سطح برای تغییر و نوسازی برنامه درسی و از بین بردن توهین ها هستیم.”

عربستان سعودی

کتابهای درسی عربستان ، که به طور رایگان در سراسر امارات جهان در دسترس است و اکنون در کلاسها بصورت آنلاین آموزش داده می شود ، یهودیان و مسیحیان را “دشمن اسلام” می نامند و می گویند که کافران “کار خوبی نمی کنند” و برای همیشه او جهنم.

عرب 21 گفت: اصلاحات در بخش آموزش عربستان خواستار است و تا آنجا که ممکن است ادامه خواهد داشت: “با تشکر از سند چشم انداز 2030 با هدف نوسازی سلطنت سعودی ، این تغییرات ثابت می کند که عربستان سعودی افراط گرایی را کنار گذاشته است.”

آخرین پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا