اقتصادی

نفت در سراشیبی کاهش قیمت

قیمت نفت برای سومین روز متوالی در معاملات بازارهای آسیایی در روز چهارشنبه، تحت تاثیر چشم انداز بالا ماندن نرخ های بهره آمریکا برای مدت طولانی تر، کاهش یافت.

به گزارش میجیک، قیمت نفت برنت با 71 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 82 دلار و 17 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 73 سنت یا 0.9 درصد کاهش به 77 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در معاملات روز سه شنبه حدود یک درصد کاهش یافتند.

سیاست گذاران فدرال رزرو روز سه شنبه گفتند که بانک مرکزی ایالات متحده باید چند ماه دیگر قبل از کاهش نرخ بهره صبر کند تا مطمئن شود که تورم واقعاً به سقف 2 درصد باز می گردد. هزینه‌های استقراض بالاتر می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش داده و بر تقاضای نفت فشار بیاورد.

به گفته منابع بازار، داده‌های موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه نشان داد که ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته گذشته افزایش یافت، اما موجودی سایر سوخت‌ها کاهش یافت.

قیمت‌های خرده‌فروشی بنزین برای چهارمین هفته در آستانه تعطیلات یادبود، که فصل اوج رانندگی تابستانی آمریکا را آغاز می‌کند، کاهش یافت. قیمت گازوئیل آمریکایی که یک محصول مهم پالایشی برای بخش های صنعتی و حمل و نقل است نیز کاهش یافت.

سرمایه گذاران منتظر انتشار جزئیات نشست جدید سیاست گذاری فدرال رزرو و آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند. تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی گفتند که جزئیات جلسه کمیته بازار آزاد فدرال برای ارزیابی فدرال رزرو از تورم در سه ماهه اول و نشانه هایی از زمان و میزان کاهش نرخ بهره در سال 2024 مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما این است که رویکرد فعلی یک رویکرد انتظار و دید است.

بر اساس گزارش رویترز، در همین حال، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت: من بسیار مطمئن هستم که تورم در منطقه یورو تحت کنترل است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا