نفت از مرز ضرر برگشت

نفت از مرز ضرر برگشت

خریداران به گزارش‌های تایید نشده از کاهش برنامه‌ریزی‌شده در صادرات روسیه تکیه کردند که از کاهش ضرر هفتگی نفت جلوگیری می‌کند.

به گزارش میجیک، شاخص مخارج مصرف خصوصی که معیار اصلی فدرال رزرو آمریکا برای ارزیابی تورم است، در ژانویه هر سال 5.4 درصد افزایش یافت که بالاتر از پیش بینی تحلیلگران و همچنین بالاتر از نرخ رشد بود. دسامبر.

این آمار توسط وزارت بازرگانی یک روز پس از انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شد که نشان می داد ذخایر نفت این کشور برای نهمین هفته متوالی افزایش یافته و در مقایسه با آن 60 میلیون بشکه افزایش یافته است. در همان زمان، سال گذشته اضافه شد.

با این حال، خریداران ترجیح می‌دهند که ارقام تورم و موجودی انبار را نادیده بگیرند و به گزارش رویترز تکیه کنند که به نقل از منابع آگاه، گفته است که روسیه قصد دارد صادرات نفت از بنادر غربی را در ماه مارس 25 درصد کاهش دهد. این کاهش پنج درصد بیشتر از کاهش تولید اعلام شده دو هفته پیش توسط الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه است. و اگر درست باشد، کاهش قابل توجهی خواهد داشت. با این حال، بیش از 24 ساعت پس از انتشار، هیچ مدرکی برای تایید این گزارش وجود ندارد و هیچ اظهارنظری از سوی مقامات مسکو ارائه نشده است.

با این حال، خریداران نفت می توانند کاهش هفتگی نفت را به یک وضعیت ثابت تبدیل کنند.

دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها به بالاترین حد هفت هفته اخیر رسید و بازدهی اوراق قرضه دو ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح خود از سال 2007 رسید، زمانی که بازدهی اوراق 10 ساله خزانه داری به حدود چهار درصد رسید.

به گفته گرگ میکالوفسکی، اقتصاددان آمریکایی، این تغییر در بحبوحه انتظارات بالاتر برای افزایش نرخ بهره آمریکا در بحبوحه تورم داغتر رخ می دهد.

در این میان، نظرسنجی دانشگاه میشیگان نشان داد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده آمریکایی در ماه فوریه به بالاترین سطح در 13 ماه گذشته رسیده است و آمریکایی‌ها نسبت به هزینه‌ها خوش‌بین‌تر هستند. در زمانی که فدرال رزرو واقعاً می خواهد خویشتن داری کند.

وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در آوریل با 93 سنت یا 1.2 درصد افزایش به 76.32 دلار در هر بشکه در روز دوشنبه رسید. شاخص نفت آمریکا در ابتدای معاملات به یک دلار و 28 سنت کاهش یافته است، اما می تواند روند نزولی را معکوس کند و هفته را با کاهش دو سنت به پایان برساند و نسبت به هفته قبل تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

قیمت نفت برنت برای تحویل در آوریل 95 سنت یا 1.2 درصد افزایش یافت و به 83.16 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت در معاملات اواسط روز حداکثر یک دلار و 12 سنت کاهش یافت. قیمت پایه بازارهای جهانی کل هفته را با 13 سنت افزایش تقریباً بدون تغییر نسبت به هفته قبل به پایان رساند.

به گزارش Investing، جان کیلداف یکی از شرکای «ایجین کاپیتال» در نیویورک درباره این وضعیت گفت: می توانید این وضعیت را سندروم «خرید جمعه تا بتوانید دوشنبه بفروشید» نامید. این آخرین روش است. سال گذشته، زمانی که قربانیان در روز اول جنگ اوکراین بسیار مورد تهدید قرار گرفت، مورد استفاده قرار گرفت. اکنون نفت کافی در ایالات متحده برای شنا وجود دارد. صادرات روسیه اگر ریسک تورم بالا باشد برای رشد اقتصاد، من شک دارم که خریداران بتوانند روند صعودی را تحمل کنند.

در بخش عرضه، گزارش روز جمعه از شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان داد که شرکت های انرژی ایالات متحده در هفته منتهی به 24 فوریه، 7 دکل را به 753 دکل اضافه کردند. با وجود کاهش هفتگی، تعداد دکل ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 103 دکل معادل 15.8 درصد افزایش نشان می دهد.

تعداد دکل‌های نفت و گاز ایالات متحده در طول ماه 18 مورد کاهش یافت که سومین کاهش ماهانه متوالی و بزرگترین کاهش ماهانه از ژوئن 2020 بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا