مطالب میجیک

نظر مشورتی قوه قضائیه پیرامون دیه از بین بردن موی سر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، در یکی از سوالات ارائه شده به معاون دادگستری قوه قضاییه ، قضات در مورد دیه برای از بین بردن موهای زن سوال کردند ، به شرح زیر:

طبق ماده 578 قانون مجازات اسلامی ، اگر موی زن به دلیل جرم دیگری نریزد ، همان مقدار دیه باید پرداخت شود و در صورت ترک مجدد ، همان مقدار دیه نیز پرداخت می شود. در حال حاضر ، به گفته متخصصان ، تعداد گفته ها بیشتر از مقدار خون با رشد مو در نظر گرفته شده است نرو بنابراین مو به معنای پرداخت دیه ، با رشد مو بیش از دیه است نرو وظیفه دادگاه چیست؟ آیا وی می تواند مطابق مقررات ماده 577 قانون مجازات اسلامی عمل کند یا باید برای تعیین قول طبق نظر خبرگان انتخاب کند؟

نظرات وزارت دادگستری قانون عمومی

مطابق ماده 577 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 ، برای از بین بردن یا از بین بردن تمام موهای زن ، اگر نروید ، این پول خون را پس می دهد ، و اگر برگردید ، باعث جهیزیه می شود ، و اگر بخشی از موهای زن از بین برود ، بازگشت به عقب ، مطابق قسمت آخر ماده 578 قانون باید مهریه مشابه را پرداخت کند. بنابراین مهریه ای که برای موهای زن داده می شود نیز با دیه زن سنجیده می شود و تا زمانی که بیش از دیه کامل زن نباشد باید پرداخت شود. اما اگر ضرب المثل تعیین شده (توسط متخصصان) برای قسمت موی زن بیش از دیه زن باشد ، طبق تبصره ماده 577 قانون ، فقط تعداد دیه کامل است زنان پرداخت می کنند شدن

دکمه بازگشت به بالا