مطالب عمومی

نشنال اینترست: مین‌های ایران می‌توانند ناوهای هواپیمابر آمریکا را غرق کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، یک نشریه آمریکایی در گزارشی نوشت موثرترین و اثبات شده ترین سلاح ایران در تنگه هرمز مین دریایی است.

نشنال اینترست مستقر در ایالات متحده اخیراً از توانایی ایران در غرق کردن یک کشتی قدرتمند نیروی دریایی ایالات متحده در نزدیکی یک ناو آمریکایی در خلیج فارس هنگام عبور از تنگه هرمز خبر داده است.

نشنال اینترست در این گزارش نوشت: تنگه هرمز یک گلوگاه طبیعی برای ورود به خلیج فارس است. عرض این باریک ترین آبراه تنها حدود بیست و یک مایل است، در حالی که عرض خط کشتیرانی حدود دو مایل است. همچنین یک منطقه حائل 2 مایلی در دو طرف مسیر دریایی وجود دارد. تنگه باریک نقطه مناسبی برای ایران است تا دسترسی به خلیج فارس را مسدود کند یا در انتظار نیروی دریایی دشمن باشد.

این روزنامه به نقل از سنتکام نوشت: چند کشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیراً راکت‌هایی را بدون جهت شلیک کردند. اگرچه این موشک هیچ تهدیدی برای هواپیمای یو اس اس هری ترومن نداشت، اما یک شلیک می تواند به ناو هواپیمابر بزرگ آسیب برساند.

به گفته این نشریه، نیروهای ایرانی با تعداد زیادی هواپیمای تهاجمی کوچک، پتانسیل آسیب رساندن به نیروی دریایی آمریکا را دارند. در واقع سپاه پیش از این در رزمایشی به نام «پیامبر اعظم نهم» حمله به ماکت ناو یو اس اس نیمیتز در تنگه هرمز را انجام داده بود. موشک های هوایی

نشنال اینترست سپس نوشت که مؤثرترین و اثبات‌شده‌ترین سلاح ایران برای کاهش ترافیک دریایی در تنگه هرمز می‌تواند مین‌های زمینی باشد. مین های زمینی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون 19 کشتی نیروی دریایی آمریکا را غرق کرده یا به آنها آسیب رسانده است. از 19 کشتی، 15 کشتی قربانی مین شدند. در 14 آوریل 1988، یک مین نیروی دریایی ایران که برای جنگ جهانی اول طراحی شده بود، USS Samuel Roberts را فرود آورد.

در طول جنگ خلیج فارس در سال 1991، مین های نیروی دریایی عراق نیز باعث اختلال در نیروی دریایی ایالات متحده شد. مین های باستانی عراق به رزمناو چند میلیارد دلاری یو اس اس پرینستون و کشتی تهاجمی آبی خاکی ایوو جیما، یو اس اس تریپولی آسیب رساند. با این حال قیمت هر معدن کمتر از 25000 دلار است.

وی گفت: خطر واقعی در تنگه هرمز تهدید مین های نیروی دریایی ایران است که اغلب نادیده گرفته می شود.

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا