مطالب میجیک

نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام حامد امامی نژاد بعدازظهر جمعه در گردهمایی بازیگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: در صورت ارتقای مهارت های ارتباطی در خانواده و افزایش توان ارتباطی، ۷۰ تا ۸۰ درصد افزایش می یابد. مشکلات ما در خانواده قابل حل است.

مشاوره خانواده و اعضای حوزه علمیه قم افزود: ارتباط در تعریف علمی فرآیندی است که در آن افکار، نظرات، احساسات، مفاهیم و معانی از طریق پیام های کلامی و غیرکلامی منتقل می شود.

حجت الاسلام امامی نژاد بیان می کند: توجه، موافقت و تشویق و ابراز همدلی از مهارت های لازم برای مشاوره است.

با اشاره به اینکه ارتباط موفق وجه تمایز زوجین است، بیان کرد: ارتباط موفق چهار رکن گوش دادن فعال، ابراز احساسات، افکار و عقاید و استفاده از روش های غیرکلامی مناسب و سبک ارتباط موثر دارد.

این مشاور خانواده با بیان اینکه نسل کنونی جامعه در یک جنگ رسانه ای تمام عیار قرار دارد، گفت: از والدین می خواهد که با جوانان درباره احساسات و نیازهایشان صحبت کنند.

حجت الاسلام امامی نژاد گفت: حد و مرز فرزندان باید به گونه ای باشد که به جوانان کمک کند مسئولیت پذیری را بیاموزند و از احتمال آسیب دوری کنند.

برنامه های فرهنگی ارشاد برای کاهش آسیب های اجتماعی تقویت می شود

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: برنامه زنده بازیگر با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه، اداره آموزش و پرورش و مرکز خدمات رضوی با حضور از والدین، معلمان و دانش آموزان دبیرستانی با حضور مشاوران و اساتید حوزه برگزار خواهد شد.

اصغر مظفری افزود: هدف اصلی از اجرای برنامه های فرهنگی ارتقای خودآگاهی جوانان، خانواده ها و بعضاً بانوان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت نقش مادر در سلامت خانواده و جامعه و تاثیر آن در پیشرفت جامعه، دشمن با ابزارهای مختلف رسانه ای سعی در تعرض به جایگاه و نهاد مقدس خانواده دارد و به این سمت آمده است. جبهه با تمام قوا در میان زنان متفکر و انقلابی اسلام ایران، با افق وسیع تربیت دینی و آینده جامعه، دشمن را برای رسیدن به این هدف شوم ناکام خواهند گذاشت.

وی برگزاری مراسم شاد اجتماعی با موضوع پیشگیری از اعتیاد، طلاق و خودکشی، خواندن شعر طنز محلی، موسیقی محلی و اجرای نمایش را از دیگر برنامه های آموزشی برای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

دکمه بازگشت به بالا