مطالب میجیک

ندا شهسواری شرایط روحی چندان خوبی ندارد/ بخاطر یک امتیاز المپیک از دست رفت

حمیده ایران منش گفت که تیم تنیس روی میز بانوان ایران به دلیل دوری از رقابت و فشار روانی نتوانستند بازی را در برهه حساس کنترل کنند و سهمیه المپیک را کسب نکردند.

به گزارش میجیک ، آخرین دوره انتخابی برای سهمیه المپیک 2020 تنیس روی میز برگزار شد و زنان ایرانی نه تنها قادر به کسب سهمیه آسیای میانه هستند. سهمیه ایران در المپیک لندن و ریو توسط ندا شهسواری به دست آمد اما این بازیکن در انتخاب توکیو نتوانست به فینال برسد و حذف شد.

حمیده ایران منش درباره عملکرد ندا شهسواری و شیما صفایی در انتخابی المپیک و عدم ورود به بازی های توکیو به میجیک گفت: بازیکنان ما آماده هستند. من گفته ام اگر او در شرایطی بازی را اداره كند كه بیش از یك سال نباشد و رقبا نیز طبق تجزیه و تحلیل تغییر نكرده باشند ، نتیجه خواهیم گرفت ، اما او بسیار تغییر كرده و می تواند پیشرفت های زیادی داشته باشد. چند روز در صحنه رقابت و سازگار با شرایط. بازیکنان ما بیش از یک سال است که اقدامی نکرده اند و امیدوارم بتوانند حداقل دو بازی در جام جهانی انجام دهند تا بتوانند جواز صعود را کسب کنند ، اما آنها یک سری سخت را تجربه کردند.

صفایی بی تجربه است و از بین می برد

وی در مورد بازی های آسیای میانه اظهار داشت: گروه خانم صفایی سخت است و حریفان او در رده بندی قزاقستان و ازبکستان شماره دو هستند که به دلیل شرکت در برخی مسابقات شرایط بهتری دارند. از طرف دیگر ما انتظار زیادی از او دارید زیرا او باتجربه است. مسابقه رسمی شماره دو در سطح بزرگسالان. او خوب کار کرد و در بازی آخر ، حتی اگر دو بازی را پیش برد و یک رالی خوب داشت ، اما به دلیل کمبود تجربه بازی را کنترل نکرد و از دست داد. البته ، برای صعود به مرحله دوم ، او باید با نتیجه چهار بر صفر یا چهار بر یک برنده شود ، که این وضعیت را بسیار پرتنش می کند.

ما به طور کلی سهمیه المپیک خود را از دست دادیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در ادامه با بیان اینکه سهمیه المپیک را از دست دادیم به دلیل یک امتیاز وجود داشت: “با توجه به مسابقاتی که از بازیکنان ازبکستان و قزاقستان تماشا کردم ، من سهمیه 65٪ یا بیشتر را می دانم برای ایران … “خانم صحسواری از نظر فنی نیز مهارت بالایی دارد و تاکتیکهای او در دور رفت بهتر از حریفانش بود و سه بر یک سقوط می کرد ، اما در بازی آخر که فقط یک امتیاز 10 بر 8 می خواست ، نمی توانست مدیریت کند بازی

همه انتظار دارند سهمیه شهسواری را بدست آورند

وی افزود: شهسواری از نظر تاکتیکی و فنی عملکرد بهتری نسبت به چهار سال پیش هنگام حضور در المپیک داشت. در مقدماتی المپیک ، ریو با او خوش شانس بود اما این بار به دلیل استرس شدید ، از نظر روانی نتوانست خودش را کنترل کند و متأسفانه چهار بر سه شکست خورد. همه انتظار دارند که او سهمیه کسب کند و او می تواند به عنوان زنان در ایران تاریخ سازی کند و برای سومین بار به المپیک برسد ، او استرس را تجربه کرد.

شهسواری و صفایی کمکی نکردند

ایرانمنش در مورد شهسواری که چهار تا سه در سه سالگی قبول کرد ، گفت: “پینگ پنگ قابل پیش بینی نیست.” می گوییم 10 امتیاز ، نقطه پایان و ست سوم آخرین مجموعه نیست. گاهی اوقات ممکن است بازیکنی اگر از حریف پیش افتاده و هیچ کنترلی بر وضعیت روحی خود نداشته باشد ، خیالش راحت شود ، اما این فرصت به سرعت از بین می رود. حتی اگر رقابت بسیار نزدیک باشد ، رسیدن به فینال همان کسب سهمیه است و اگر شهسواری فینالیست شود ، سهمیه خواهد گرفت. متأسفانه ، در همان زمان ، او بازی را رها کرد.

وی افزود: هر بازیکنی تلاش می کند تا به المپیک راه یابد. شهسواری چهار سال پیش نیز می خواهد سهمیه دوره سوم خود را بدست آورد. بسیاری از اوقات ، به جای جستجوی پول ، انگیزه پیدا کردن سهمیه را پیدا می کنند. او کم کاری نکرد ، اما بازیکنان ما 10 ماه گذشته در کرونا در تیم ملی بودند. اگرچه تمرینات وی بسیار م effectiveثر بود ، اما دوری از مسابقات و فشارهای روحی باعث شد تا او نتواند مسابقات را مثل همیشه مدیریت کند.

ملاک مسابقه انتخاب برای گرفتن سهمیه است

ایرانمنش در پاسخ به اینکه مهشید اشتری به جای صفایی به مسابقات مقدماتی المپیک اعزام می شود ، نتایج بهتری کسب خواهد کرد ، گفت: “معیار ما انتخاب تیم ملی است و به انتخاب خود ادامه نمی دهیم.” ما هر کدام را انتخاب می کنیم بازیکن به یک مسابقه سهمیه بندی. صفایی هنوز جوان بود و مانند شهسواری در دوران کرونا بهترین آمادگی را برای شرکت در مسابقه داشت زیرا برای سهمیه و انگیزه خود برای ادامه تمرین انتخاب شد و همچنین سابقه خوبی در لیگ داشت.

بازیکنان ما روحیه خوبی ندارند

وی در مورد وضعیت روانی شهسواری و صفایی پس از ناکامی در کسب سهمیه المپیک گفت: ما شرایط را برای تیم ملی بانوان بسیار سخت دانسته ایم. ما چندین ماه در دو ساختمان قرنطینه شدیم ، فقط آموزش و استراحت و سخت کوشی. او وضعیت روانی خوبی ندارد زیرا سهمیه نمی گیرد. او مدت زیادی دوام خواهد آورد و امیدوارم قویتر بازگردد.

اردوها بدون رقابت راه اندازی کار نمی کنند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان درباره مشکلات پیش روی این اداره گفت: متاسفانه بانوان لژیون نیستند و در برخی مسابقات شرکت می کنند. بازیکنان من چند ماه در اردو بودند و تمرین می کردند ، اما در خارج از کشور مسابقه ای نداشتند و به همین دلیل نتیجه نگرفتند ، زیرا بیش از یک سال در شرایط مسابقه نبودند و در این وضعیت ، بسیاری از رتبه های پایین سقوط کرد. بازیکن مرد ما بازیکن است و علاوه بر لیگ ایران ، او در لیگ فرانسه نیز بازی می کند و در این مسابقه می ماند ، بنابراین بهتر است که او بتواند شرایط را کنترل کند. امیدوارم تصمیمی برای سفارش اردوها و اعزام ها به خارج از کشور گرفته شود تا بتوانیم در بخش زنان موفق تر باشیم.

رقابت با قزاقستان و ازبکستان نیز دشوارتر می شود

ایران منش نیاز به برنامه ریزی سهمیه المپیک 2024 را نشان می دهد و اظهار داشت: برای مقابله با این موضوع ، باید مواردی مانند اردوها و مسابقات خارج از کشور را در نظر بگیریم ، بنابراین چهار سال بعد ، حتی اگر سهمیه ای را از طریق آسیای میانه کسب نکنیم ، به المپیک می رسیم . “، ازبکستان نیز برای خود بسیار نزدیک و دشوار است و از ما بهتر است. شما می دانید که Absolute Women’s Desk Power در آسیا وجود دارد و برای دستیابی به سهمیه های قدرت مطلق بسیار تلاش می کند ، اما ما می توانیم از این بهتر عمل کنیم زیرا بازیکنان جوان با استعدادی داریم و هر روز آنها بهتر می شوند و می توانند در سال های آینده نتیجه بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا