مطالب میجیک

نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، نخستین نشست زنان ایرانی دیروز جمعه ۱۴ آبان ماه با حضور گروه های فعال در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، رسانه ای، فضای مجازی و کارآفرینان موفق در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

این دیدار در فرهنگسرای ارسباران با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط «حنانه خلفی» از نخبگان قرآنی 14 ساله آغاز شد. رد. اعضای این گروه به طور مختصر به تشریح فعالیت ها و خدمات جهادی در یک سال گذشته پرداختند و خاطرنشان کردند که این گروه در 30 استان فعالیت داشته است. از جمله فعالیت های این گروه های جهادی جوان و پویا می توان به: – توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان – خرید کتاب و اسباب بازی و اهدای آن به کودکان بهزیستی – تکمیل جهیزیه زوج های جوان – خرید تبلت و موبایل. گوشی و لوازم التحریر دانش آموزان نیازمند – عکاسی رایگان از زوج های کم درآمد برای عروسی – دیدار با 120 مادر شهید در 25 استان کشور – معرفی زنان شهید به جامعه.

سپس امینیان، سخنگوی حنا (زن ایرانی کنونی)، منشور اخلاقی حنا را توضیح می دهد و هدف و قواعد آن را توضیح می دهد.

فهیمه فرهمندپور، استاد دانشگاه و یکی از فعالان حوزه زنان و خانواده گفت: بازیگران مدعی «زنان فعال» تأثیرگذار هستند.

او گفت: «مسائل زنان یک مسئله اجتماعی است.

سارا هوشمندی عضو هینا در ادامه برنامه ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: 13 آبان روز فرهنگ عمومی است. بسیاری از مشکلات حوزه زنان ناشی از سوءتفاهم های فرهنگی، خلأهای آموزشی و اشتباهات عرفی است که سازمان های مردم نهاد می توانند نقش مهمی در نیازها و مشکلات واقعی زنان، در حوزه قانون گذاری و مطالبات تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی ایفا کنند. بتوانیم با روش های سازمانی بر برخی از فشارهای فردی شدن زنان غلبه کنیم.

شیلا عالمی، فعال اقتصادی و فضای مجازی گفت: «زنان و دختران جامعه ما برای رشد و تبدیل شدن به یک نیرو به جمعه سیاه نیاز ندارند، بلکه فقط با اعتماد به نفس و ارتقاء نیاز دارند. اعتماد به نفس زنان ساخته می شود. وی همچنین گفت: باید برای نسل آینده شغلی داشته باشیم و دخترانی متناسب با سنشان که باهوش و ارتباطات جدید باشند؛ زیرا ادبیات کهن پاسخگوی نسل آینده نیست.

سپس نوبت به مجموعه «می کال» و مدیر آن خانم یوسفی رسید که وی نیز به تشریح گستره مجموعه خود حول محور جبهه مقاومت پرداخت و گفت: در این مجموعه می خواهیم شیعیان را در جامعه تخریب کنیم. روش های مختلف (خانوادگی، اجتماعی و …) در حال حاضر در قالب کتاب و مقاله. همچنین در مرحله بعد سندی در مورد افراد متاثر از فرقه های مختلف و نحوه تغییر زندگی آنها تهیه می کنیم.

در ادامه جلسه مهرناز خسروی دبیر حنا گزارش مبسوطی از اهداف و برنامه های این سازمان ارائه کرد و به تشریح جزئیات نحوه تشکیل مجموعه و اهداف آن پرداخت.

او گفت: حنا برای یک نفر، یک گروه و اکنون نیست، بلکه برای یکپارچه کردن فریاد و صدای همه زنان ایرانی که در عرصه‌های مختلف در همه کشورها فعالیت می‌کنند و صدایشان به جایی نمی‌رسد، چرا که هر کدام در تلاش هستند. اما چون با هم ترکیب نمی شوند نتیجه مطلوب حاصل نمی شود و حنا مانند نخ تسبیحی است که می خواهد این دانه های تسبیح را به هم وصل کند. به طور کلی هدف حنا تسهیل و افزایش جریان و تقاضای زنان است.

دبیر شبکه زنان ایران در پایان گفت: حنا علیرغم توصیه سازمان ها، نهادها و ارگان های مختلف، اما با توجه به نوع عملیات و اهداف و سیاست ها، به صورت مستقل و جداگانه شروع به کار کرده است.

دکمه بازگشت به بالا