نخستین مدال بین‌المللی دختران ایران در تاریخ والیبال

نخستین مدال بین‌المللی دختران ایران در تاریخ والیبال

تیم ملی والیبال بانوان زیر 18 سال ایران در دیدار پایانی مسابقات قهرمانی آسیای میانه با شکست قزاقستان با 6 برد متوالی و تنها در یک ست به مدال طلا دست یافت و اولین مدال تاریخ را از آن خود کرد. والیبال دختران کشورمان

به گزارش میجیک، مسابقات والیبال بانوان زیر 18 سال منطقه آسیای میانه (کاوا) که از روز سه شنبه 24 خردادماه با حضور 6 تیم در تاشکند پایتخت ازبکستان آغاز شده بود، امروز (دوشنبه 31 خرداد) به پایان رسید. . ) با قهرمانی تیم ملی ایران.

تیم ملی والیبال بانوان 18 ساله ایران که در این رقابت ها شرکت کرده است در دیدار ششم و پایانی دو بار به مصاف قزاقستان رفت و با شکست مجدد این تیم با نتیجه 3 بر یک به مقام قهرمانی دست یافت.

شاگردان فاطمه شعبان خمسه در ست دوم 25 بر 16 شکست خوردند اما در ست های اول، سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 12، 25 بر 17 و 25 بر 16 پیروز شدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند.

تیم ملی بانوان زیر 18 سال ایران در 5 بازی مقابل قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان یک و دو و قزاقستان در مراحل اولیه به پیروزی رسید تا با 15 امتیاز به دیدار نهایی این مسابقات راه یابد.

کسب این قهرمانی اولین مدال طلای دختران والیبال ایران در مسابقات بین المللی است.

مریم قاضی راد، هستی واحدی، سوگند بابازاده، معصومه قدمی، یسنا آهنگبرو، نگار حسینی، زهرا محمدزاده، لعیا افزونی، هلیا پوررضا، یلدا جعفری و مبینا کریمی بازیکنان تیم والیبال بانوان زیر 18 سال ایران هستند.

فاطمه شعبان خمسه سرمربی، بهاره نیازی و ندا ملاحویزه (سرمربی)، فهیمه محلوجی (بدنساز)، اکرم حبیبلو (فیزیوتراپ)، زهرا یلقی (آنالیزور) و افشانا شکوهی فر مدیران تیم ملی ایران را همراهی می کنند. تیم در این مسابقه

تیم ملی والیبال مردان زیر 17 سال ایران که خود را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده می کند، عنوان نایب قهرمانی رقابت های مردان زیر 18 سال آسیای میانه را به دست آورد.

قهرمانان و نایب قهرمانان والیبال آسیای میانه ساعت 16 چهارشنبه 3 خرداد وارد تهران می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا