برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

نحوه شکایت از باربری

آیا امکان شکایت از باربری وجود دارد؟ برای اینکه به پاسخ این سوال برسید در این مقاله تخصصی همراه ما باشید. برخی‌ فکر می‌کنند چه فرقی می‌کند کارگر و خدمات باربری را از کجا دریافت کنند به همین سبب دنبال ارزان‌ترین‌ها می‌گردند. این افراد به دلیل عدم آگاهی بر این باورند که هیچ‌ ارگانی در صورت عدم کارکرد صحیح باربری، پاسخگو مشکلات و رسیدگی به شکایات آن‌ها نیست و سخت در اشتباه هستند. باربری‌ها معتبر سامانه شکایت داشته، در نتیجه اتحادیه باربری به امور نقل‌و‌انتقال باربری‌ها مجوز دار و شکایت از باربری نظارت دارد.

چگونه از باربری می‌شود شکایت کرد؟

باربری‌ها از جمله باربری اندیشه فاز 3 موظف هستند به تعهدات خود عمل کنند و اگر خسارت از جانب آن‌ها به اموال وارد شود، باید جبران خسارت کنند. همچنین هزینه‌های طی شده باید طبق توافق اولیه طرفین و عرف باشد درخواست هزینه بیشتر از جانب تخلف محسوب شده و قوانین تصویب شده این امکان را برای کارفرما مهیا می‌سازد که شرایط شکایت کردن را داشته باشند. برای شکایت کردن چندین روش وجود دارد:

  • شماره 135: به آسانی و در کمترین زمان ممکن شکایت خود را برای تعزیرات حکومتی مطرح کرده و به آن رسیدگی می‌شود.
  • سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۳۵: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۳۵ اختصاص دارد به شکایت از باربری‌ که مسئولیت اشتباهات خود را نمی‌پذیرد.
  • مراجعه حضوری: همچنین مراجعه حضوری برای شکایت از باربری امکان‌پذیر است و باید به تعزیرات باربری منطقه مربوطه مراجعه کنید.
  • سایت 141.ir : برای شکایت از شرکت حمل‌ونقل مورد نظر با ورود به سایت 141.www.ir و انتخاب گزینه شکایت، می‌توانید شکایت خود را مطرح کنید.
  • اتحادیه باربری: اتحادیه باربری تهران بر کلیه باربری‌های معتبر نظارت دارد و تهرانی‌ها با شماره‌های ۰۲۱۶۶۹۸۸۲۰۰ و ۰۲۱۶۶۹۸۸۳۰۰ می‌توانند شکایت‌ از باربری مورد نظر خود را به اتحادیه اعلام‌ کنند. این سازمان با شرکت مورد نظر تماس می‌گیرید و اطلاعات تکمیلی را از شرکت و فرد شکایت کننده دریافت می‌کند.

خوب کلیه روش‌های شکایت کردن را ذکر کردیم و شما می‌توانید در صورت نیاز بنا بر شرایط خود یکی از روش‌ها را انتخاب کنید. البته این موارد برای شرکت‌های باربری معتبر و تحت نظارت اتحادیه است اگر باربری منتخب مجوزهای لازم را نداشته باشد که دیگر هیچ، گرفتار شرکتی کلاه‌بردار شده‌اید که باید به مراجع قانونی مراجعه کنید. شماره باربری اندیشه فاز 3 برای دریافت نظرات شما می باشد.

بازرسی اتحادیه باربری | تعزیرات باربری

نکاتی که قبل از شکایت باید به آن توجه داشته باشید

بهتر است قبل از شکایت از باربری به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اگر در جابه‌جایی به کم شدن و یا گم شدن بارتان برخورد کرده‌اید باید بتوانید این موضوع را ثابت کنید و بعد اقدام به شکایت کنید، در غیر این صورت با شکایت شما و عدم اثبات آن باربری می‌تواند به دلیل اتهام به پرسنلش و خراب شدن وجه کاریش از شما شکایت کند و مجبور به پرداخت هزینه شوید. اقلام بارگیری شده را ثبت کنید تا دچار مشکل نشوید‌.
  • اگر خسارت به اموالتان وارد شده است در نوبت اول موظف هستید با خود شرکت در میان بگذارید اگر باربری مورد نظر جبران خسارت نکرد سپس شکایت کنید. در بیشتر موارد پرسنل و شرکت باربری برای جلوگیری از خدشه دار شدن اعتبار و کش‌دار نشدن موضوع، خسارت وارد شده را جبران می‌کنند. بهتر است هنگام جابه‌جایی را به خود کارگران بسپارید. زیرا اگر لوازم آسیب ببیند و به امور بسته‌بندی خودتان رسیدگی کرده باشید تخلفی محسوب نمی‌شود چرا که عیب از بسته‌بندی به حساب می‌آید.
  • شرکت باربری قبل از اینکه انتخاب شود یک سری خدمات را به شما ارائه می‌دهد که ما فلان کار را با بهترین شیوه انجام می‌دهیم بهتر است خدمات را لیست کنید تا هنگام جابه‌جایی به تعهدات خود عمل کنند، در غیر این صورت شما خیلی راحت می‌توانید به شکایت از باربری اقدام کنید.
  • باربری‌ها تعرفه‌ای دارند که از سمت اتحادیه به آن‌ها اعلام می‌شود و به هیچ عنوان نباید از قیمت‌های مشخص شده بیشتر دریافت کنند حتی اگر با توافق طرفین باشد، در صورت برخورد شما می‌توانید شکایت کنید. لازم است بدانید اگر باربری بعد از سه بار پرداخت جزایی نقدی همچنان تخلف کند آن شرکت پلمپ شده و به هیچ عنوان اجازه فعالیت در امور باربری را دیگر ندارد.

کلام آخر

شما در این مقاله به پاسخ این سوال که آیا امکان شکایت از باربری وجود دارد یا خیر رسیده‌اید. در نآموزش نحوه شکایت از باربری ها

بدون شک برای بسیاری از افراد پیش آمده است که بخواهند از باربری ها شکایت کنند چرا که با مشکلات مختلفی روبرو هستند. باربری ها ممکن است هنگام حمل و جابجایی وسایل با مشکلاتی روبرو باشند و به وسایل شما آسیب برسانند در مواقعی هم قیمت تمام شده و قیمت پایانی باربری ها یکسان نیست و شما ممکن است برای موارد مختلفی بخواهید از باربری شکایت و به اتحادیه باربری مراجعه کنید.

سامانه شکایت از باربری ها

چرا افراد با سوال “چگونه از باربری ها شکایت کنیم؟” مواجه می شوند؟

انتقال بار توسط شرکت های باربری می تواند با خطراتی مانند آسیب رسیدن به بار در حین جا به جایی، گم شدن و… رو به رو شود که در چنین شرایطی اگر شرکت باربری مربوطه پاسخگوی مشتریان نباشد، چاره ای جز شکایت از باربری باقی نمی ماند.

اما نکته ای که باید بدانید این است که برای شکایت صحیح از باربری ها شما باید از حق و حقوق مشتریان و همچنین قوانینی که شرکت های حمل و نقل باید از آن ها پیروی کنند آگاه باشید.

بنابراین در ادامه راه های شکایت از اتوبار باربری ها را بررسی خواهیم کرد و همچنین توضیحات کاملی درباره ارگان هایی که باید در پروسه شکایت از شرکت باربری به آن ها مراجعه کنید ارائه خواهیم داد.

نحوه شکایت از شرکت های باربری

شکایت از اتوبار باربری از طریق اتحادیه باربری

اولین ارگانی که در مسیر یافتن پاسخ سوال “چگونه از باربری ها شکایت کنیم؟” با آن مواجه می شوید، اتحادیه باربری است اما تا ندانید که اتحادیه چیست و چه کاری انجام می دهد نمی توانید به درستی مسیر شکایت را طی کنید بنابراین تعریف اتحادیه در زیر آمده است:

تعریف دقیق اتحادیه صنفی این است که در ایران و دیگر کشور ها انجمن هایی جهت حمایت، تاسیس و یا بهبود وضعیت یک انجمن مربوط به یک حیطه خاص تشکیل شده اند. حال وظیفه این انجمن ها چیست؟

پاسخ واضح است؛ اتحادیه ها به شکایت ها و همچنین بهبود وضعیت صنف خاصی رسیدگی می کنند و هر صنف اتحادیه مخصوص به خود را دارد.

یکی از مهم ترین وظایف اتحادیه باربری نیز رسیدگی به شکایات مردم از شرکت های باربری است. بنابارین مشتریان در صورتی که نارضایتی از نحوه ارائه خدمات، هزینه های باربری و… داشته باشند می توانند با تماس و یا ورود به سامانه اتحادیه اتوبار باربری تخلف شرکت باربری مورد نظر را گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

اگر می خواهید با مشکلاتی که در مواجه با اتوبار و باربری ها مواجه هستید آشنا شوید. باربری و اتوبار  به صورت کامل این مسائل را آموزش داده است.

سامانه شکایت از باربری

همانطور که در فوق اشاره شد افراد می توانند برای ثبت شکایات خود به سامانه شکایت از باربری مراجعه کنند بنابراین به راحتی و با مراجعه به آدرس اینترنتی  می توانند در قسمت ثبت و پیگیری شکایات، شکایت خود را ثبت و یا پیگیری از شرکت نمایند.

لازم به ذکر است که رابط کاربری این بخش از سامانه بسیار ساده است بنابراین کاربران به راحتی و در کم ترین زمان ممکن می توانند شکایات خود را ثبت و آن ها را پیگیری کنند.

انتخاب باربری معتبر: انتخاب یک باربری معتبر جهت سپردن بار ها به آن بهترین روش کاهش ریسک های مربوط به باربری ها و شرکت های حمل و نقل است؛ درواقع باربری های معتبر در صورت مفقودی و یا آسیب رسیدن به بار تمام خسارت را جبران می کنند.

اما یک باربری معتبر چه ویژگی هایی دارد؟

برخی از ویژگی های مهم یک باربری معتبر عبارتند از:

  • پروانه کسب و پروانه فعالیت: یک باربری معتبر برای فعالیت خود باید مجوز های لازم را از ارگان های مربوطه دریافت نماید پس در حین بررسی شرکت های باربری مختلف بررسی کنید که دارای پروانه کسب و یا پروانه فعالیت هستند یا خیر؟

در صورتی که باربری موردنظر دارای مجوز نباشد پس جزو باربری های مجاز نیست بنابراین نباید انتظار قبول مسئولیت در برابر بار های آسیب دیده و یا مفقود شده را از آن ها داشته باشید.

نکته: توجه داشته باشید که دو مجوز با عنوان های پروانه کسب و پروانه فعالیت کاملا متفاوت هستند و هر کدام مجوزی برای امور متفاوت هستند به عبارتی دیگر پروانه کسب توسط اتحادیه اصناف برای باربری درون شهری صادر می شود و پروانه فعالیت که توسط وزارت راه صادر می شود برای باربری بین شهری است.

  • بارنامه: بارنامه به سندی گفته می شود که از سوی شرکت حمل و نقل صادر می شود و وجود چنین سندی به این معنی است که کالایی مشخص در محلی مشخص بارگیری شده است تا در مقصد به شخص مشخصی تحویل داده شود.

بارنامه شامل چیست؟

این اوراق بهادار شامل مشخصات کالا، مشخصات تعداد و وزن بار، نام و آدرس گیرنده و همچنین فرستنده کالا و کرایه است.

  • بیمه: بیمه یکی از مهم ترین ویژگی های یک باربری معتبر است زیرا وقتی بار ها بیمه شوند در صورتی که هر گونه آسیبی به بار وارد شود و یا بار با تاخیر به مقصد برسد و این امر سبب شود هم شما و هم گیرنده خسارت ببینید، بیمه تمام خسارت را جبران خواهد کرد.

لازم به ذکر است که تمامی بار ها حتی اگر وزن و حجم کمی نیز داشته باشند باید بیمه شوند بنابراین اگر با بهانه جویی های شرکت های باربری جهت بیمه نکردن بار هایتان مواجه شوید به اعتبار شرکت باربری شک کنید.

  • اعتبار شرکت حمل و نقل: شاید فکر کنید باربری که دارای مجوز، بیمه وباشد تخلف نمی کند و همه آن چه را که به عنوان حقوق مشتری شناخته می شود را رعایت می کند اما این گونه نیست چرا که بسیاری از مردم شاهد تخلف زیادی از سوی باربری هایی بوده اند که دارای مجوز هستند بنابراین توصیه می شود که علاوه بر بررسی مجوز و… حتما میزان اعتبار شرکت باربری در بین مردم را نیز بررسی کرده و سپس با توجه به اطلاعات به دست آمده نسبت به انتقال بار هایتان توسط یک شرکت باربری تصمیم گیری کنید.
  • مهارت رانندگان و وسیله حمل و نقل: شرکت های باربری معتبر تمام تلاششان را به کار می گیرند تا رضایت مشتریانشان را جلب کنند به همین دلیل نیز از رانندگان حرفه ای و وسیله های حمل بار مجهز جهت انتقال بار استفاده می کنند.

بنابراین به سادگی از کنار میزان مهارت و یا اعتبار راننده انتخاب شده جهت انتقال بار های شما از مبدا به مقصد عبور نکنید و به خوبی در این باره تحقیق کنید چرا که گاهی شرکت تمامی قوانین و حقوق مشتریانش را رعایت می کند اما راننده برای مشتری مشکلاتی را ایجاد می کند تا از او سوء استفاده مالی کند.

همچنین از سپردن بار به شرکت های باربری که از وسیله نقلیه فرسوده ودر هنگام جابجایی و حمل بار، همیشه ترس از آسیب رسی به اسباب اثاثیه منزل در اسباب کشی از همان ابتدای شروع فرایند حمل کالا از مبدا به مقصد وجود داشت. معمولاً اولین گزینه شما برای رزرو ماشین شما تماس با شرکت باربری است.

اما گاهی اوقات این انتخاب با مشکلاتی مانند آسیب به کالاها یا از گم شدن کالاها همراه است که باعث میشود اثاث کشی منزل به یک تجربه تلخی تبدیل می شود. در این موارد شما باید اطلاعات کافی در مورد نحوه شکایت به شرکت های حمل و نقل را بدانید از این موضوع آگاه باشید که . در این مقاله ما قوانین و روشهای پیگیری شکایت و دریافت غرامت از شرکتهای حمل بار را توضیح خواهیم داد.

دکمه بازگشت به بالا