مطالب میجیک

نتایج ایران در روز هفتم پارالمپیک/ از ۲ طلا برای زنان ورزشکار تا تاریخ‌سازی در کامپوند

در هفتمین روز بازی های پارالمپیک توکیو ، سارا جوانمردی و هاشمیه متقیان مدال طلا گرفتند و رمضان بیابانی با کسب ترکیب نقره تاریخ ساز شد.

به گزارش میجیک ، در هفتمین روز بازی های پارالمپیک توکیو ، ورزشکاران ایرانی در رشته تیراندازی ، تیراندازی با کمان ، دو و میدانی ، دوچرخه سواری و والیبال نشسته با هم رقابت می کنند. سارا جوانمردی امروز در حین تیراندازی به مدال طلا رسید. هاشمیه متقیان همچنین موفق به کسب مدال طلا در پرتاب نیزه شد که اولین مدال تاریخ ورزش زنان ایران در دوومیدانی پارالمپیک بود.

یکی دیگر از مورخان فعلی مدال نقره صحرای رمضان است که در تیراندازی با کمان مختلط به دست آمد. این اولین مدال در تاریخ ترکیب ایران در بازی های پارالمپیک است.

تا کنون سارا جوانمردی هنگام تیراندازی ، روح الله رستمی در وزنه برداری ، وحید نوری و خیرالله زاده در جودو ، امیر خسروانی ، مهدی اولاد و هاشمیه متقیان در مسابقات مدال طلای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو حضور داشتند.

امان الله پاپی و علیرضا مختاری مدال نقره دو و میدانی ، امیر جعفری ، مصلحی فرد و منصور پورمیرزایی در وزنه برداری و رمضان بیابانی در تیراندازی با کمان را کسب کردند. سامان رازی مدال برنز وزنه برداری ایران را از آن خود کرد.

ایران در حال حاضر با 7 مدال طلا ، 6 نقره و 1 برنز در جدول 12 مدال بازی های پارالمپیک توکیو قرار دارد.

* محل اقامت:

علی سینا منشازاده در یک چهارم نهایی بازی های پارالمپیک باکمن کامپوند ، او مقابل جری فورسبرگ از فنلاند شکست خورد و در فینال 145-143 شکست خورد و حذف شد. منشا زاده دیروز در مرحله یک هشتم نهایی مقابل کوئتز آفریقای جنوبی بازی کرده بود و توانست با پیروزی 143-130 به دور بعد صعود کند.

علی سینا منشازاده

ماه رمضان در صحرا وی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات انفرادی تیراندازی با کمان توکیو ، پیوتر مونتاگو بلژیکی ، بازیکن معلول بلژیکی را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. بیابانی با نتیجه 144 بر 247 برنده این رقابت ها شد. در یک چهارم نهایی بایر شیگایف از روسیه را با نتیجه 143 اما با یک تیر طلایی شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در یک بازی نزدیک مقابل چین “چین لیانگ” ، بیابانی سرانجام با نتیجه 146 بر 144 برنده شد و به فینال رسید.
در فینال ، او با هی ژائو چینی ، که سابقه بازی های پارالمپیک در ترکیب انفرادی را دارد ، رقابت کرد و با 147-143 شکست به مدال نقره رسید. این مدال اولین مدال در تاریخ ترکیب ایران در بازیهای پارالمپیک است که با نام رمضان بیابانی ثبت شده است.

ماه رمضان در صحرا

* تیراندازی کردن:

اینجا کلیک کنید در مراحل اولیه تپانچه بادی 10 متری در بازی های پارالمپیک ، او با 16 ورزشکار دیگر به رقابت پرداخت. سارا جوانمردی در مجموع به 572 امتیاز در مسابقات دست یافت و به عنوان اولین به پایان رسید. وی در فینال با 239.2 امتیاز با هفت حریف دیگر به رقابت پرداخت و قهرمان شد. این سومین مدال طلای جوانمردی او در بازی های پارالمپیک بود و او همچنین دو مدال طلا در ریو کسب کرد.

اینجا کلیک کنید

سمیرا بازو یکی دیگر از نمایندگان ایران در تپانچه هوایی 10 متری پارالمپیک توکیو حضور داشت و در مراحل اولیه در کنار سارا جوانمردی و 15 نفر دیگر که به ضرب گلوله به رقابت پرداختند رقابت می کرد. وی در مجموع 532 امتیاز کسب کرد و در رتبه هفدهم قرار گرفت و نتوانست به فینال برسد.

سمیرا بازو

* دوومیدانی:

هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه کلاس مشترک F55 و F56 پارالمپیک توکیو با فاصله 24.50 متر ، او در بین 9 ورزشکار دیگر پارالمپیک مقام اول را کسب کرد و یک مدال طلا کسب کرد. وی کار خود را با پرتابهای 22.94 و 22.98 یاردی آغاز کرد و در پرتاب سوم نیزه ها را در 24 یارد و 50 سانتیمتر پرتاب کرد که با این حد نصاب یک رکورد جهانی اضافه کرد. متکیان در پرتاب چهارم نیزه ای به طول 24.14 و در پرتاب پنجم نیز حد نصاب 24.42 را پرتاب کرد. او با پرتاب 22.88 به کار خود پایان داد. این مدال اولین مدال طلا در تاریخ ورزش زنان ایران در دوومیدانی پارالمپیک است.

هاشمیه متقیان

* دوچرخه سواری:

مهدی محمدی | در زمان دوچرخه سواری جاده تریل ، بازی های پارالمپیک توکیو با زمان 2: 8: 11 از خط پایان گذشتند. محمدی پیشتر در پیست انفرادی 4000 متری نتوانست به مرحله نهایی برسد. دوچرخه سواران نیز صبح جمعه در جاده استقامت خواهند بود.

مهدی محمدی |

* نشستن با والی:

تیم ملی والیبال نشسته ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم ملی چین در دیدار نهایی مرحله گروهی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد ، در حالی که برای سومین بار متوالی قهرمان شد و به عنوان تیم اول گروه B تبدیل شد.

در دو دیدار قبلی تیم ایران با نتیجه 3 بر صفر مقابل آلمان و برزیل به برتری رسید. تیم ایران در سه ست متوالی مقابل چین با نتایج 25 بر 21 ، 25 بر 22 ، 25 بر 14 به برتری رسید مهدی بابادی با امتیاز 17 بهترین بازیکن زمین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا