مطالب میجیک

نبود سعیده علی در تیم ملی بسکتبال تاثیرگذار است/ در مجارستان شانس سهمیه المپیک داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه بانوان گفت که ایران شانس کسب سهمیه المپیک در مقدماتی مجارستان را دارد.

به گزارش میجیک ، تیم ملی بسکتبال سه بانوان با دو دیدار حساس مقدماتی المپیک روبرو است و باید برای کسب سهمیه المپیک توکیو تلاش کند.

این رویداد برای اولین بار از 5 ژوئن تا 9 ژوئن 1400 به میزبانی اتریش برگزار می شود ، 40 تیم (20 تیم زنان و 20 تیم مردان) از 36 کشور جهان و 3 سهمیه (در هر بخش زنان و مردان) مستقر می شوند . ایران در گروه B با ژاپن ، اوکراین ، ترکمنستان و استرالیا هم گروه است. مسابقه دوم از 14 مارس تا 16 ژوئن 1400 به میزبانی مجارستان با حضور 6 تیم برگزار می شود و سهمیه ها توزیع می شود.

تیم ملی ایران اردوی آماده سازی را با 10 بازیکن برای پیوستن به مسابقه آغاز کرد و اولین اردو از 17 اکتبر تا 21 آوریل برگزار شد.

نیکا بیکلیک لی درباره آمادگی بازیکنان به میجیک گفت: چون بازیکنان در تعطیلات عید بودند و سالن ورزشی هم همه تعطیل بود ، آنها تمرین خاصی نداشتند. به همین دلیل ، ما سعی کردیم او را به آمادگی بدنی قابل قبولی برسانیم و از یک زمین بسکتبال پنج نفره به یک فضای سه نفره برویم.

وی افزود: ما هشت مرحله اردوی آماده سازی را تنظیم کرده ایم و فکر می کنم فرصت این را داشته باشیم که همه چیز را بگیریم تا بازیکنان بتوانند به هماهنگی برسند. امیدوارم بتوانید بهترین عملکرد خود را در مسابقات ارائه دهید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه جانبه درباره ارزیابی برای بازی مقدماتی گفت: مسابقه اتریش سخت است. از آنجا که استرالیا ، ژاپن و اوکراین در گروه ما هستند ، ما یک کار دشوار داریم. ما مطمئناً شانس بیشتری در مسابقات مجارستان داریم ، اما باید ببینیم کدام تیم سهمیه اتریش را دریافت می کند و کدام تیم در مجارستان می ماند.

وی درباره تأثیر عدم حضور سعیده علی در تیم ملی اظهار داشت: قطعاً موثر خواهد بود. جدا از عملکرد فنی ، آنها همچنین بر کیفیت آموزش ، تلاش و انرژی صرف شده تأثیر دارند. ما قصد داریم از فاطمه آقازووا دعوت کنیم تا در این جوانان آینده دار سرمایه گذاری کند تا چالش سعیده علی را که در آینده قابل پیش بینی در یک موقعیت واحد نیست جبران کند ، اما متأسفانه با یک تصادف روبرو خواهیم شد و سعی خواهیم کرد با بازیکنانی که در موقعیت های یک و دو. بهترین ترکیب خود را برای مسابقه ارسال کنید.

لی گفت: “من از فدراسیون تشکر می کنم که در هنگام شیوع کرونا سخت تلاش کرد تا اردو را امن کند.” از آنجا که مسابقات مردان در سالن آزادی برگزار شد ، تنباکوهای پیچیده برای خود قرنطینه کردند و بازیکنان در اردو سالم می مانند. من همچنین می خواهم از فدراسیون و بازیکنان تشکر کنم که تیم ملی را در این شرایط به بقیه ترجیح می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا