مطالب میجیک

ناگفته‌های مریم ایراندوست از تیم ملی فوتبال/ سر بی‌کلاه زنان از بذل و بخشش فدراسیون

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان با اشاره به اینکه کادر فنی این تیم هنوز حقوقی از فدراسیون فوتبال دریافت نکرده است، گفت: 10 ماه گذشته و هنوز حقوق نگرفته اند. ابتدا فکر می کردیم فدراسیون پولی ندارد اما بعد از افشاگری دیدیم که موافقان و مخالفان علاوه بر حق، جوایز خوبی هم گرفتند.

به گزارش میجیک، اگرچه گفته شد تیم ملی فوتبال بانوان ایران دیگر تعطیل نخواهد بود و در مقاطع مختلف اردو برگزار می‌کند، اما از زمان بازگشت جام ملت‌های آسیا و با شرایط فدراسیون، این تعطیلی تعطیل شده است. احتمال ادامه همچنین بحث پرداخت حقوق کادر فنی تیم ملی بانوان نیز مطرح شد. با اینکه فدراسیون با کادر فنی قرارداد بسته است اما به گفته سرمربی هنوز یک میلیون تومان درآمد نداشته است. این موضوع در کنار افشای مبلغ پرداختی و پاداش های میلیاردی به دوستان و مسئولان تیم ملی پسران، انتقادهایی را به همراه داشت.

مریم ایراندوست در گفتگو با میجیک به تشریح مسائل مختلف از جمله وضعیت تیم ملی و پرداخت نشدن دستمزد کادر فنی پرداخت که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

بعد از اینکه جام ملت‌ها گفته شد تیم ملی بانوان دیگر مثل گذشته تعطیل نمی‌شود، اما در حال حاضر اردویی وجود ندارد، چرا؟

دلیلش هم این است که اتفاقاتی می افتد و تغییرات در فدراسیون فوتبال رخ می دهد و تصمیم گیری زمان می برد. شاید نظر من متفاوت باشد و نمی دانم، اما کل قرارداد من تا 19 مارس 2014 است و نمی دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

قبل از انعقاد قراردادتان برای تعیین تکلیف تیم ملی و اجرای اردو اقداماتی انجام شد؟

خانم ها نادره درودیان و مهدیه محمدخانی از کمیته بانوان فدراسیون در ادامه حضور داشتند. از 25 بهمن که فیفادی بودیم، سعی کرد تیم را دعوت کند، اما متاسفانه تیمی نیامد. صحبت از ارائه برنامه بود، اما اتفاقا همه آن را پوشش داد.

بعد از اتمام قرارداد شما صحبتی از تمدید قرارداد و از سرگیری همکاری نیست؟

الان که وضعیت فدراسیون هنوز به ثبات نرسیده است، البته به دلیل شغلم به عنوان مربی تیم ملی، کتابچه ای درباره 10 ماه حضورمان در تیم ملی و تورنمنت هایی که برگزار کردیم تهیه کردم و در جلسه ای با خانم خانم ارائه کردم. موسوی و آقای میرشاد ماجدی. صحبت از این است که تیم تسلیم نمی شود و بهتر از قبل می توان با آن برخورد کرد. مثل اینکه در 3 مارس 2014 با هم گپ زدیم، اما بعد از آن دیگر هیچ تماس یا صحبتی نبود.

ناگفته های مریم ایراندوست درباره تیم ملی فوتبال بانوان / تیم بی سر فوتبال بانوان فدراسیون

چند روز پیش در واکنش به افشای پاداش های میلیونی در فدراسیون، متنی منتشر کردید که حقوق کادر فنی را دریافت نکردید، آیا کادرتان با فدراسیون قرارداد دارند؟

آره یکی از مذاکرات، عقد قرارداد کادر فنی بود، زیرا در گذشته گاهی پس از اتمام مسابقات و مسابقات، قرارداد بسته می شد. خوشبختانه این بار فدراسیون قبل از مسابقات قرارداد امضا کرد اما متاسفانه رقمی برای کادر فنی و سرپرستان پرداخت نشد. من پول را قبول نکردم.

در زمان عزیز خادم این اتفاق افتاد یا بعد از آن؟

بحث ما شخصی نیست. با 12 کادر فنی و سرپرست با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته ایم اما در طول 10 ماه فعالیت هنوز یک میلیون دریافت نکرده ایم. در خصوص پاداش تیم ملی، 23 نفر به ازای هر نفر 27 میلیون تومان دریافت کردند، اما پاداش کادر فنی از 6 تا 27 میلیون بود که از 12 نفر تنها به هشت نفر پرداخت شد.

با 12 کادر فنی و سرپرست با فدراسیون فوتبال قرارداد بسته ایم اما در طول 10 ماه فعالیت هنوز یک میلیون دریافت نکرده ایم. در خصوص پاداش تیم ملی، 23 نفر به ازای هر نفر 27 میلیون تومان دریافت کردند، اما پاداش کادر فنی از 6 تا 27 میلیون بود که از 12 نفر تنها به هشت نفر پرداخت شد.

با توجه به وضعیت شهره موسوی، نایب رئیس بانوان فدراسیون، به نظر شما او می تواند به فوتبال بانوان کمک کند؟

فعالیت های خانم موسوی را قبل و بعد از رسیدن به جام ملت ها به دو قسمت تقسیم می کنم. قبل از صعود همه چیز خوب بود و خانم موسوی از اردیبهشت تا آنلاین آنجا بود و کمک کرد، اما بعد از آن با آن اتفاق، اوضاع پیچیده‌تر شد. من نمی توانم در مورد آینده صحبت کنم. مسئولان و مدیران باید تصمیم بگیرند چه اتفاقی می افتد.

با توجه به شرایط فعلی و پایان قراردادتان با فدراسیون، آیا همچنان خود را سرمربی تیم ملی می دانید؟

چه مربی ملی باشم و چه نباشم، قطعاً در فوتبال بانوان مسئولیت دارم. چون قرارداد ندارم اما به ورزشگاه می آیم و بازی را تماشا می کنم. ما مجبور نیستیم فوتبال را کنار بگذاریم، اما باید به بازیکنان کمک کنیم انگیزه خود را حفظ کنند.

پس وقتی سرمربی یک تیم ملی را می بینید به ورزشگاه می روید و بازیکنان را زیر نظر می گیرید؟

بله در حال حاضر.

نظر شما درباره برکناری آقای عزیزی خادم و فسادی که انجام داد چیست؟

من فکر می کنم بهتر است مشکل فوتبال را در فدراسیون حل کنیم که خانواده مشکل را خودمان حل کنیم، اما از آقای عزیزی خادم تشکر می کنم که از زمانی که تیم ملی بانوان در فروردین ماه تشکیل شد همیشه از تیم حمایت کردند و شرایط خاصی را ارائه کردند. . رد. امکانات، احترام و ارزشی که به تیم ملی فوتبال داده می شود با تمام دوره ها متفاوت است.

ناگفته های مریم ایراندوست درباره تیم ملی فوتبال بانوان / تیم بی سر فوتبال بانوان فدراسیون

اگر سرمربی جدید به فکر فوتبال بانوان نباشد، حاضرید با تیم ملی کار کنید؟

من دیدگاه های خودم را دارم. شرایط مثل سال های قبل نبود و من در بخش های دیگر کار کردم و سعی کردم در آکادمی خودم یا در باشگاه ملوان بازیکن بسازم. در این مورد هم همه چیز به تعویق می افتد تا بتوانیم تصمیم منطقی بگیریم.

حداقل قرارداد پرسنل ماهی 4 میلیون تومان با کسر مالیات است. قرارداد من به عنوان سرمربی تیم ملی 20 میلیون تومان است که منهای دو میلیون تومان است، ماهیانه تا 18 میلیون تومان مالیات. البته تا الان یک میلیون تومان نگرفته ام اما هشت میلیون برای ایاب و ذهاب پرداخت کرده ام.

با شرایط فعلی نگران تیم ملی نیستی؟

من خیلی نگران نیستم زیرا تیم ملی اکنون هوادارانی دارد، حتی مسئولانی که دغدغه فوتبال دارند و هوادار فوتبال هستند. رسانه ها نیز فوتبال زنان را به خوبی پوشش می دهند. بنابراین من نگران نیستم که اتفاق بدی برای تیم بیفتد. من مطمئن هستم که تیم ملی با یا بدون من به پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

زمانی که سرمربی یک تیم ملی بودید، برخلاف گذشته، به مسائل فوتبال پاسخ نمی‌دادید، به خاطر حاشیه‌سازی تیم ملی بود یا دلیل دیگری داشت؟

چنین چیزی وجود ندارد. پست ها و استوری ها گذاشتم و وقتی حضار آمدند، نوشتم به امید روزی که بتوانیم بلیت بگیریم و به راحتی وارد ورزشگاه آزادی شویم. ردای. وقتی ماجرای حقوق را تعریف کردم، 10 ماه گذشته بود و ما هنوز پرداخت نکردیم. قبل از این پاسخ فکر می کردیم که فدراسیون پولی ندارد اما بعد از این افشاگری دیدیم که مزایا و معایب علاوه بر حقوقش هم به خوبی ادا شد. به هر حال من به عنوان سرمربی تیم وظیفه دارم از کادر فنی تیم حمایت کنم.

ناگفته های مریم ایراندوست درباره تیم ملی فوتبال بانوان / تیم بی سر فوتبال بانوان فدراسیون

آیا کل حقوق شما با کل پاداش پرداختی برابری می کند؟

ارزان ترین قرارداد 4 میلیون تومان در ماه با کسر مالیات است. قرارداد من به عنوان سرمربی تیم ملی 20 میلیون تومان است که منهای دو میلیون تومان است، ماهیانه تا 18 میلیون تومان مالیات. البته تا الان یک میلیون تومان نگرفته ام اما هشت میلیون برای ایاب و ذهاب پرداخت کرده ام.

صحبتی در مورد زمان پرداخت هزینه توسط کارکنان وجود ندارد؟

الان نه، اما امیدوارم حداقل قبل از تابستان حقوق ما پرداخت شود.

اخرین حرف

امیدوارم رسانه ها مانند جام ملت ها از تیم ملی حمایت کنند و از نتایج و رویداد بعدی دلسرد نشوند. چون فوتبال زنان ما زنده نیست، حمایت مالی نمی شود، خیلی بی سروصدا است و فقط از رسانه ها و جامعه حمایت می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا