مطالب عمومی

نام نویسی ۲۲۴۱ نامزد در انتخابات پارلمانی لیبی/هشدار ترکیه درباره اقدامات یکجانبه در انتخابات

شورای امنیت ملی ترکیه بر لزوم جلوگیری از اقدام یکجانبه در لیبی به منظور برگزاری انتخابات قانونی در فضایی مسالمت آمیز تاکید کرد.

به گزارش میجیک، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون انتخابات لیبی اعلام کرد که تعداد کل نامزدهای انتخابات پارلمانی به 2241 نامزد در سراسر این کشور رسیده است.

این کمیسیون روز چهارشنبه اعلام کرد که تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ۷۳ نفر رسیده است.

پیش از این اعلام شده بود که بیش از 900 نفر از جمله خلیفه حفتر، فرمانده ارتش “ملی” لیبی، سیف الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور مخلوع لیبی و عقیله صالح، رئیس مجلس، در انتخابات ریاست جمهوری لیبی شرکت کرده اند. لیبی شرقی).

این در حالی است که شورای امنیت ملی ترکیه پس از نشستی به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در آنکارا در بیانیه ای اعلام کرد که باید اقدامات یکجانبه در لیبی برای برگزاری انتخابات قانونی در فضایی مسالمت آمیز انجام شود. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم در برابر کسانی که از شرایط کنونی به نفع خود سوء استفاده می‌کنند بایستد.

در بیانیه این شورا بر حمایت قوی ترکیه از جنگ عراق برای پاکسازی منطقه از وجود تروریسم تاکید شده است.

این شورا در بیانیه ای اعلام کرد: طرف های بالکان باید مسئولانه عمل کنند و از هرگونه تلاشی که می تواند ثبات را بی ثبات کند، خودداری کنند.

شورای امنیت ملی ترکیه همچنین تاکید کرد که اصرار یونان بر عدم وفاداری به روابط خوب همسایگی تاثیر منفی بر ثبات و صلح در منطقه دارد.

این شورا اعلام کرد: ما حل و فصل اختلافات بین همسایگان شمالی خود را به روش مسالمت آمیز و در چارچوب قوانین بین المللی تایید می کنیم و به تمامیت ارضی کشور احترام می گذاریم. مهم است که ارمنستان از دست صلح به عنوان فرصتی برای همکاری و حفظ آتش بس با آذربایجان استفاده کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا