مطالب میجیک

میزان کم ید در زنان خطر رشد ذهنی جنین را افزایش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، به نقل از Science روزانهتغییرات در رژیم غذایی ، از جمله روند اجتناب از نان و نمک های حاوی ید و همچنین کاهش استفاده از محصولات حیوانی حاوی ید ، می تواند منجر به پایین آمدن میزان ید در بدن شود.

یک مطالعه تجربی کوچک توسط دانشگاه استرالیای جنوبی در مقایسه سطح ید در بین 31 شرکت کننده گیاهخوار و 26 شرکت کننده همه چیزخوار خطرات احتمالی سلامتی را نشان داد.

نمونه های ادرار میزان ید را در گروه گیاهخواران 44 میکروگرم در لیتر و گروه گوشتخوار با 64 میکروگرم در لیتر نشان دادند. هر دو گروه در هيچ كجا هيچ توصيه WHO با 100 گرم در ليتر را ندارند.

شرکت کنندگان از دو گروه که نمک صورتی یا هیمالیایی را به جای نمک یددار انتخاب کردند ، سطح ید بسیار کمی داشتند و به طور متوسط ​​23 میکروگرم در لیتر بود.

بر اساس گزارش ایالات متحده ، سال 2017 ، تقریباً دو میلیارد نفر در جهان فاقد ید هستند و باعث می شود 50 میلیون نفر عوارض جانبی بالینی را تجربه کنند.

“پیام تصویر برد »، رئیس تیم تحقیقاتی ، این را گفت در باره وی گفت: “ید برای رشد فكری جنین بسیار مهم است.” “کمبود ید خفیف تا متوسط ​​نشان داده شده است که باعث بهبود رشد گفتاری ، حافظه و سرعت فرایندهای ذهنی می شود.”

وی گفت: “در دوران بارداری ، نیاز به ید افزایش می یابد و مکمل 150 میلی گرمی قبل و حین بارداری توصیه می شود.” متاسفانه ، اکثر خانمها قبل از بارداری از مکمل های ید استفاده نمی کنند. مصرف ید کافی ، به ویژه در سالهای “باروری بسیار مهم است.”

منابع غذایی ید شامل نان غنی شده ، نمک ید و غذاهای دریایی ، از جمله جلبک دریایی ، تخم مرغ و محصولات لبنی است.

دکمه بازگشت به بالا