مطالب میجیک

می‌خواهیم در مقابل مردسالاری غربی بایستیم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، انسیه خزعلی در برنامه کهکشان که در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، با بیان اینکه حضور دختران نوجوان در این همایش و شور و عشق آنها یادآور خاطرات روز اول بود، گفت: انقلاب و اجرای جنگ من و بسیاری از زنان و مادران امروز در دوران انقلاب هم سن شما دختران نوجوان هستید و یکی از چیزهایی که روحیه شما را تقویت می کند، خواندن کتاب هایی است که در مورد مقاومت مسلمانان در کشورهای دیگر نوشته شده است که شما را امیدوار می کند. باروری ایستادگی در برابر استثمار برای این است که بتوانیم با عبرت آموزی برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

دکتر خزعلی باز هم گفت: جنگ و حضور انقلابیون در مقابل حق علیه باطل نمونه دیگری از مقاومت ملت جنگ است، در این سن در خرمشهر و با چند نوجوان شاهد تجاوز جنسی بودم. دخترای هم سن و سال شما به خاطر شرایط خاص جنوب تصمیم گرفتیم بریم خرمشهر ارسال شد برادران موافقت نکردند و ما را برای کمک به زنان و مردم مظلوم غرب کردستان فرستادند. داعش جوانان حامی دولت و پاسداران همان صحنه ای را تجربه می کنند که امروز شاهد آن هستیم از ظلم و دیکتاتوری که مردم را تهدید و ارعاب می کند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سخنانی با اشاره به دیدار بانوان با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: ایشان در دیدار با مقام معظم رهبری در آستانه روز زن، زن را دارای حق حیات و سه انواع اشاره به خصوصیات منحصر به فرد زن به عنوان بخشی از خلقت خداوند متعال به ویژه به زنان و دختران برکات زیادی عنایت فرماید.

دکتر خزعلی سپس توضیح داد: رهبران معظم انقلاب حق زن را برای زندگی مدنظر داشتند و مرجع خوبی برای نقش زن در آفرینش است. زیرا خداوند در آفرینش به زنان هدایت و تکلیف ویژه ای داده است تا مرشد نسل آینده باشند و بسیاری از مسائل هویتی و فرهنگی را به نسل بعد منتقل کنند.
بنابراین تعبیر خانه به عنوان یکی از وظایف مهم زنان به این معنا نیست که در خانه بمانند، بلکه به این معناست که می توانند از مسئولیت بزرگ خلقتی که خداوند عنایت فرموده محافظت کنند و آن را به مقصد برسانند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بخشی دیگر از سخنان خود به مردسالاری غربی اشاره کردند، گفتند: ما می خواهیم با مردسالاری غربی که تلاش می کند از زنان برای جلب رضایت مردان استفاده کند و لذت و استثمار آنها را بدون هیچ مانعی افزایش دهد، مبارزه کنیم.

خزعلی در پایان گفت: امروز شاهد پیشرفت بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، ورزشی و … هستیم که امیدواریم این توسعه گسترش و افزایش یابد. تعبیری که مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان فرمودند گسترش موضوع بود و ایشان خواستار مشارکت همه جانبه بانوان در تصمیم گیری شدند. سلام بزرگان کشور هستند.

دکمه بازگشت به بالا