برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

مهمترین وظایف و نقش وکیل طلاق چیست؟

وکلای طلاق به آن دسته از وکلایی گفته می شود که دارای پروانه وکالت بوده و می توانند به طور حرفه ای در دعاوی خانوادگی از جمله طلاق وکالت بپذیرند و به نمایندگی از موکل خود در دادگاه حاضر شوند. وظایف وکیل طلاق کاملاً وابسته به حدود وکیل و مواردی است که موکل به او وکالت داده است.

وظایف وکیل در پرونده طلاق

فلسفه این شروط و دلیل وجود وکیل طلاق برای زن در اینجا، تعیین باردار بودن یا نبودن زن است. این شرایط باعث می شود که زن و شوهر مدتی منتظر طلاق باشند و در این بین به فکر آینده خود و فرزندانشان باشند و با فکر و مشورت و مصلحت از طلاق و جدایی منصرف شوند و به زندگی خود ادامه دهند.

یکی از وظایف مهم وکیل طلاق، درخواست گواهی عدم امکان سازش است. قانون حمایت خانواده صدور گواهی عدم امکان سازش برای طلاق را پیش بینی کرده است و وکیل طلاق موظف است به همراه موکل زن یا مرد برای طلاق به دادگاه مراجعه و گواهی امکان طلاق اخذ کند. بدون مصالحه، و سپس آن را به دفتر طلاق ارسال کنید. ثبت آن قابل توجه است که وکیل طلاق موظف است قبل از ارجاع زوجین به دادگاه جهت اخذ گواهی عدم سازش زوجین را به طلاق توافقی دعوت کند و در صورت عدم رضایت زوجین از این طریق ، برای دریافت گواهی عدم سازش. رجوع به دادگاه شود.

بنابراین لازم است در صورت عدم توافق زوجین در این مورد، زوج و وکیل وی به دادگاه مراجعه و اجازه طلاق بگیرند. همانطور که میدانید ر  قانون اصلاح آیین نامه طلاق اقداماتی را برای حمایت از زنان انجام داده است. از این نظر قابل تایید و توجیه است.

ویژگی های وکیل طلاق چیست؟

انتخاب وکیل طلاق شاید این روزها کار سختی باشد زیرا تعداد دفاتر وکالت و وکلا در حال افزایش است اما برای یافتن یک مشاور خوب و وکیل خانواده باید در انتخاب وکیل به ویژگی ها و مشخصات زیادی توجه کرد. اولین و مهمترین ویژگی انتخاب وکیل مناسب، تجربه و سابقه وکیل است. وکیلی که انتخاب می کنید باید سابقه خوبی در پرونده های خانوادگی و دعاوی داشته باشد. دانش و اطلاعات بالا نیز می تواند یکی دیگر از ویژگی های مهم برای انتخاب وکیل مناسب باشد. از دیگر ویژگی های یک وکیل، صداقت و امانتداری اوست. وکیل نباید اسرار خانواده را فاش کند. همانطور که گفتیم یافتن یک وکیل خوب با ویژگی های ذکر شده کمی سخت است اما بهترین وکلا در شیراز حضور دارند و تنها با یک جلسه مشاوره حقوقی رایگان با وکلای دادگستری می توانید وکیل مورد نظر خود را پیدا کنید. برای استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و اطلاع از مزایای وکیل طلاق شیراز بهتر است با این سایت در ارتباط باشید.

حق الزحمه وکیل طلاق

حق الزحمه وکیل طلاق با توجه به وظایف وکیل طلاق تعیین می شود اما کم نیستند وکلایی که ارقامی بیش از تعرفه به موکل خود می دهند. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایلی به کمک گرفتن از وکیل ندارند و این موضوع می تواند به ضرر آنها تمام شود. مجموعه های زیادی هستند که طبق تعرفه قانونی به ارائه خدمات می پردازند. این مجتمع حقوقی خدمات مختلفی از جمله مشاوره حقوقی طلاق را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و همچنین می توانید از خدمات رایگان این موسسه استفاده کنید. مشاوره حقوقی توسط بهترین وکلای دادگستری ارائه می شود، بنابراین نگران تجربه و دانش وکلای این مجموعه نباشید.

دلیل اهمیت وکیل طلاق

برای آشنایی بیشتر با وکیل طلاق، بهتر است ابتدا با مفهوم طلاق و شرایط آن آشنا شوید. طلاق یک عمل حقوقی یک طرفه تلقی می شود، یعنی یکی از وقایع محسوب می شود. قصد و رضا از شرایط ضروری محسوب می شود. بنابراین اگر در حال مستی یا شوخی زن دیگری را طلاق دهد یا سهواً به جای یکی از همسران خود زن دیگری را طلاق دهد، این طلاق باطل و باطل است. هر گاه طلاق قاطع باشد می تواند به وکیل طلاق مراجعه کند. همانطور که میدانید نیازی به اعلام اراده زوج در مورد طلاق شخصاً نیست و به عبارت دیگر لازم نیست زوج صیغه طلاق را اجرا کند و کافی است وکیل طلاق این کار را انجام دهد.

بنابراین کافی است مرد در هنگام تصمیم به طلاق با وکیل طلاق مشورت کند و آزادی او نیز در این امر دخیل است و به او کمک کند تا در مراحل قانونی وکالت کند. چون طلاق توسط مرد انجام می شود، لازم نیست قصد و رضایت زن صحیح باشد، بلکه طبق قانون مدنی، طلاق باید در حالی انجام شود که زن پاک باشد. اما برای اثبات این طهارت، زن می تواند با کمک و راهنمایی وکیل طلاق در دادگاه حاضر شود. ضمناً بین پایان عده و طلاق، بین زن و شوهر نزدیکی صورت نگیرد.

مدت زمان طلاق با وکیل

همانطور که ممکن است دستمزد وکیل بسته به شرایط متفاوت باشد، زمان حصول نتیجه در پرونده های طلاق نیز با توجه به شرایط پرونده متفاوت خواهد بود. بنابراین فقط می توان در مورد زمان طلاق به صورت تقریبی صحبت کرد.

در طلاق توافقی اگر زوجین خودشان پیگیر این پرونده باشند بین 3 تا 6 ماه طول می کشد اما اگر کار به وکیل ماهر سپرده شود ممکن است در مدت یک تا دو ماه پرونده مختومه شود. در پرونده های طلاق که زن درخواست طلاق داده است، به دلیل پیچیدگی بیشتر، ممکن است با اقدام خود زن دو تا سه سال طول بکشد، اما اگر از خدمات وکیل بهره مند شوید، اغلب طلاق در عرض یک سال انجام می شود. طلاق توسط مرد نیز حدود 6 ماه زمان نیاز دارد.

موفقیت در طلاق با کمک وکیل

همانطور که بارها گفته ایم کمک گرفتن از یک فرد با تجربه و متخصص در همه زمینه ها مهم است اما کمک گرفتن از وکیل متخصص مانند https://behtarinvakileshiraz.ir/ در زمینه طلاق می تواند بسیاری از مشکلات را برای شما حل کند. آشنایی با وظایف وکیل طلاق اولین قدمی است که باید بردارید. اینکه وکیل شما چه وظایف و اختیاراتی دارد می تواند در روند حل پرونده به شما کمک زیادی کند. اگر بدون کمک وکیل وارد جلسه دادگاه شوید با مشکلات زیادی مواجه می شوید و نمی توانید به خوبی از حقوق خود دفاع کنید. به همین دلیل است که کمک گرفتن از یک وکیل برای برنده شدن در پرونده های حقوقی بسیار مهم است. موسسه وکالت شیراز خدمات حقوقی طلاق را به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه کرده است. شما می توانید با یک تماس ساده با وکلای رسمی و پایه این مجموعه تماس گرفته و مشکلات خود را با کمک وکیل حل کنید.

دکمه بازگشت به بالا