اقتصادی

مهم‌ترین شروط تمدید پروانه شرکت مخابرات چیست؟

به گفته وزیر ارتباطات، در صورتی که شرکت مخابرات ایران ضمانت های لازم را برای ارتقای کیفیت و ارتقای خدمات به مردم ارائه دهد، آمادگی برای اعطای مجوز جدید به این شرکت وجود دارد.

به گزارش میجیک، هفته گذشته نامه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مبنی بر عدم تمدید مجوز شرکت مخابرات ایران در فضای مجازی منتشر شد. بر اساس این نامه که به امضای رئیس رگولاتوری نیز رسیده است، این سازمان درخواست شرکت های مخابراتی مبنی بر تمدید اعتبار ارائه خدمات ارتباطی موبایل، تلفن ثابت و دیتا را رد کرده است.

دلیل این اقدام رعایت نکردن مفاد قرارداد کمیسیون و تعهدات مجوز از جمله ارائه آخرین تلفن و دیتا در شهرها، اجرای قرارداد بیت استریم، تفکیک ترافیک، خروج از PCM و شکایات ثبت شده در سامانه 195.

لذا از شرکت های مخابراتی درخواست می شود ظرفیت تولید شده و تجهیزات مربوطه را با قیمت های کارشناسی به شرکت های ارائه دهنده خدمات جایگزین مخابراتی معرفی شده توسط سازمان های نظارتی واگذار کنند. از سوی دیگر شرکت مخابرات ایران در واکنش به این اقدام پس از مدتی اعلام کرد که بر اساس نامه ارسالی رگولاتوری در خصوص مجوز شرکت مخابرات، خلأهای قانونی زیادی در محتوای نامه وجود دارد. و مورد مذکور که باید با پاسخ صحیح و مستند پاسخ داده شود. شرکت های مخابراتی قطعا راه را برای تمدید مجوز این شرکت هموار خواهند کرد.

این شرکت تایید کرد که بر اساس مفاد مجوز فعلی شرکت مخابرات ایران، هیچ مانعی برای تمدید فعالیت آن وجود ندارد. این در حالی است که اخیراً وزیر ارتباطات و اطلاعات گفته است که شرکت های مخابراتی بر اساس مجوزها و مجوزهای اضافی متعهد شده اند تا با ارتقای کیفیت شبکه، مشکل لایه انتقال شبکه را حل کنند که متأسفانه. ، در سال گذشته سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه توسط شرکت تکمیل نشده است.

وی افزود: در دو سال گذشته از دولت سیزدهم تاکنون حداکثر حمایت را از شرکت های مخابراتی برای نوسازی انجام داده ایم اما متاسفانه نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند. اگر مخابرات به تعهدات خود یعنی ارتقای کیفیت شبکه عمل نکند، طبیعتاً ما از منافع مردم حمایت می کنیم و دلیلی برای تمدید مجوز نمی بینیم.

زارع پور تاکید کرد: به شرکت فرصت داده شده است زیرا مجوز شرکت مخابرات در پایان این ماه به پایان می رسد، بنابراین باید با شرایط جدید خود را تطبیق دهد. در حال حاضر پروژه اصلی ما طرح توسعه فیبرهای نوری برای منازل و مشاغل است و هشت اپراتور شروع به کار کرده اند اما شرکت مخابرات هانور اقدامی نکرده است.

به گفته وزارت کمیفو، در صورتی که شرکت مخابرات تضمین های لازم را برای ارتقای کیفیت و ارتقای خدمات به مردم ارائه دهد، ما آمادگی اعطای مجوز را در قالب مجوز جدید داریم.

همچنین امیر محمدزاده لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در تازه ترین اظهارات خود درباره تمدید مجوز شرکت مخابرات ایران گفت: دلیل این نامه در متن مشخص است اما در زمان ارسال این نامه سه چند روز بعد شرکت مخابرات درخواست خود را به این سازمان ارسال کرد. مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است. وی ادامه داد: در خصوص تمامی موارد ذکر شده در نامه از جمله تغییر وضعیت ایثارگران و مطالبات مستمری و پروژه فیبر نوری خانه کسب و کار تا 6 تیرماه مهلت داده ایم تا وضعیت پروانه مشخص شود. و الان توافق شده و حدود یک ساعت زمان بردند و امیدواریم تا 7 تیرماه تمدید را در تیر ارائه کنیم.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا