مطالب میجیک

منع قانونی برای کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه برگزاری اولین دوره آموزشی زنان و دولت به سوال بسیاری از خبرنگاران مبنی بر کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد و گفت: قانون باید تعیین کند، اما من قانونی هستم که او دارد به نظر نمی رسد برای این کار منع شود.

وی افزود: با این حال نمی توانم قانون را توضیح دهم و هیئت امنا باید این را بگوید.

خزعلی همچنین در پاسخ به این سوال که حمایت هایی که برای تعادل نقش زنان در جامعه و خانواده صورت می گیرد، گفت: از زنان شاغل حمایت هایی از جمله افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه، کاهش ساعت کار زنان انجام داده ایم. با کودکان زیر 6 سال البته معتقدیم حمایت ها باید افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: سال گذشته حمایت و بیمه ویژه زنان در دوران شیردهی و بارداری تصویب شد. این موارد به بسیاری از زنان کمک کرده است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

خزعلی هشدار داد: 45 درصد شاغلان را زنان تشکیل می دهند، قطعاً زنان حوزه هستند بچه داشتن و همچنین فرزندپروری و خانواده را زمینه مهمی می دانند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر مدال های کسب شده توسط بانوان ایرانی در عرصه های علمی و ورزشی شاید قابل مقایسه با سایر کشورها نباشد.

من باید بگویم؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکومت داری امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در تالار شیخ فضل الله نوری شورای اسلامی شهر با هدف آموزش، شبکه سازی و کسب تجربیات ویژه در حوزه حکومت داری با محوریت نقش زنان با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، علی اکبر متکن دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا