منظور: بودجه امسال را بدون کسری پشت سر می گذاریم

منظور: بودجه امسال را بدون کسری پشت سر می گذاریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه امسال را بدون کسری می گذرانیم هرچند منابع ما به طور کامل محقق نمی شود.

به گزارش میجیک، داوود منظور در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره همکاری های ایران و ارمنستان اظهار کرد: در هجدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان توافق خوبی حاصل شد. ما می خواهیم کریدور شمال به جنوب را از خلیج فارس به دریای سیاه بیاوریم و در این مورد توافق شد. در زمینه تجارت، گمرک، بهداشت، منطقه آزاد و گردشگری 21 بند توافق برای نزدیک شدن به تجارت 3 میلیارد دلاری با ارمنستان صادر شده است.

وی ادامه داد: عیدی در اختیار کلیه کارکنان تمام وقت قرار گرفته و به صورت مرحله ای پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره میزان تخصیص بودجه عمرانی در سال جاری گفت: پیش بینی می کنیم امسال تخصیص بودجه برای پروژه های تملک به حدود 300 هزار میلیارد تومان برسد که نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است. 250 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص عملکرد دولت در اجرای بودجه گفت: امسال بودجه بدون کسری اجرا می شود البته منابع ما به طور کامل محقق نمی شود و این منابع در هیچ سالی تمام نمی شود. با تخصیص درآمد و هزینه و ابزارهای مدیریتی خود، سال را بدون نگرانی به پایان خواهیم رساند. پرداخت های ما متعادل است. ما در پرداخت هزینه های فعلی پرسنل خود بیش از 98 درصد عملکرد داریم. ما در آموزش و پرورش عملکرد 100 درصدی داریم. با پرداخت فعلی دستگاه مشکلی نداریم.

منظور گفت: دو سه اختلاف کوچک بین دولت و مجلس در خصوص بودجه وجود دارد که تا چند روز آینده برطرف می شود.

وی در پایان گفت: رشد اقتصادی پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۱ درصد مثبت و بدون نفت ۲.۵ درصد بوده است. در بخش خدمات حدود 5 درصد رشد داریم. در بخش صنعت و معدن رشد 6.9 درصدی داریم و در بخش کشاورزی رشد سه ماهه گذشته به منفی 1 درصد رسیده است. در 9 ماهه امسال نرخ رشد نسبت به 9 ماه گذشته تقریبا 7 درصد بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا