ملی‌پوش اسکی زنان: با مردان رقابت می‌کنم/ حمایت کنند مثل کشتی مدال می‌گیریم

عاطفه احمدی گفت: در صورت توجه و حمایت مسئولان از اسکی ، ورزشکاران ایرانی نیز می توانند در مسابقات معتبر مدال کسب کنند.

به گزارش میجیک ، فصل اسکی در ایران با سه مرحله لیگ به پایان می رسد. عاطفه احمدی برای اولین بار در ششمین دوره مسابقات 9 اسکی که در سه مرحله لیگ برگزار شد ، عنوان قهرمانی را بدست آورد.

احمدی در مصاحبه با میجیک ، قدرت خود را در لیگ نشان داد و گفت: “مسابقه بسیار شدید بود و او به دلیل کرونا می خواست این کار را سریعتر انجام دهد ، بنابراین فشار زیادی به ورزشکاران وارد شد ، اما خوشبختانه همه مراحل انجام شد بدون هیچ گونه آسیب و مانعی انجام می شود. “ما باید در مسابقات شرکت کنیم. بیشتر زیرا حتی اگر ما ورزشکاران خوبی هستیم ، با حضور ورزشکاران خارجی در لیگ استرس ما افزایش می یابد. زیرا ، ما با ورزشکاران خارجی رقابت نمی کنیم و این وضعیت هنوز شناخته شده و شدید نیست. ما باید از ابتدای فصل به فکر رقابت در خارج از کشور باشیم تا بتوانیم به رقابت با حریفان خارجی عادت کنیم. البته ، ما انتظار نداریم که مسابقات اروپایی دوره ای باشد ، اما اسکی با کشورهای همسایه نیز خوب است.

وی ادامه داد که از دستاوردهای لیگ رضایت دارد ، من چهار سال گذشته در ایران اولین نفر بودم و همه آنها گفتند که هیچ استرسی ندارند ، اما من در هر بازی باید استرس داشته باشم زیرا می خواهم موقعیت را حفظ کنم ، گرچه در بعضی از مسابقات که خطر بالایی دارند. نه ، من یک دفعه با مردان هستم و بسیار متفاوت از زنان هستم. شخص دیگری گفت شما قدرتمند هستید ، باید با حریفان خارجی رقابت کنید ، اما چون اینگونه نبود ، من با مردان رقابت می کردم. البته در آخرین مسابقه به دلیل شرایط برف ، فشار مسابقه و احتمال آسیب دیدگی با مردان مسابقه ندادم و فقط به فکر جلوگیری از مصدومیت افتادم.

این ورزشکار برنامه خود را در پایان فصل اسکی به اشتراک گذاشت و گفت: به دلیل فشار مسابقات ، یک ماه استراحت و ریکاوری می کنم و از خرداد ماه تمرینات خود را آغاز می کنم. به نظر می رسد فدراسیون برنامه های تابستانی نیز دارد اما اگر به دلیل شیوع تاج لغو شود ، هر ورزشکار به تنهایی تمرین می کند.

وی در مورد المپیک و انتظار مسئولان فدراسیون برای حضور در این بازی ها گفت: کشورهای مختلف از المپیک 2018 در جوانان و آینده خود سرمایه گذاری کرده و آنها را تشویق کرده اند. من در آخرین دور المپیک 17 ساله بودم و حتی اگر فرصتی در المپیک داشتم ، به دلیل سنم اعزام نشدم. من امیدوارم که اکنون شانس زیادی برای شرکت در این بازی داشته باشم ، و من اولین نفر در ایران شدم ، برای دستیابی به سطحی که نماینده این رویداد بزرگ باشد حمایت بیشتری خواهم کرد. ما مانند اروپایی ها بیش از یک سال اسکی نمی کنیم و نمی توانیم مدال بگیریم ، اما برای دستیابی به سطوح بهتر باید سرمایه گذاری کنیم.

سرانجام احمدی گفت: اگر اسکی پشتیبانی شود ، می تواند مانند كشتی باشد كه در جهان مدال المپیك را بدست آورد. هیچ کس غیرقابل دسترسی نیست و آنها فقط پشتیبانی می خواهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا