معاون ورزش زنان چه می‌کند؟/ دختران، تشک کشتی را بوسیدند!

عدم توجه معاونت آموزش ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان به ورزش های رزمی بانوان باعث شد تا بسیاری از ورزشکاران این رشته از این وزارتخانه گلایه کنند و برخی نیز با وجود کسب مدال، کشتی را کنار بگذارند.

به گزارش میجیک، کم توجهی وزارت ورزش و جوانان و مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان، برای کشتی گیران زن مزاحمت ایجاد کرده و بارها اعلام کرده که علیرغم کسب مدال در مسابقات مختلف، از آنها حمایت نمی شود. در نتیجه این شرایط برخی از ورزشکاران کشتی را رها کرده و در رشته های دیگر به فعالیت خود ادامه می دهند.

فاطمه فتاحی یکی از مدال آوران کشتی بانوان و کسب مدال های رنگارنگ برای تیم ایران در مسابقات مختلف مدتی را در کوراش سپری کرده و برای اولین بار به مسابقات جهانی این رشته اعزام شد.

زمانی که کشتی گیران زن خواستار حمایت مسئولان وزارت ورزش و گلایه از بی توجهی معاون توسعه ورزش بانوان در این وزارتخانه شدند، کاظمی پور نیز در انتخابات کمیته ملی پارالمپیک شرکت کرد و به عنوان نماینده انتخاب شد. . رئیس جمهور. او از حضورش در کمیته پارالمپیک به عنوان فرصتی برای خدمت یاد می کند در حالی که به نظر می رسد خدمت به کشتی بانوان را فراموش کرده است!

بیشتر بخوانید:

دختر طلایی کشتی: گاهی ما را رد می کنند و حتی سلام هم می کنند

گلایه های کشتی گیران دختر پس از کسب دو مدال نقره در آسیا

فتاحی در گفت وگو با میجیک به ترک کشتی و ورود به کوراش اشاره کرد و گفت: علاقه ای به تغییر رشته ندارم اما پیشنهاد حضور در این رشته در مسابقات جهانی عشایر را دادند. ابتدا مخالفت کردم، اما متوجه شدم که کوراش بیشتر از آلیش حمایت می شود. از این رو در انتخابی تیم ملی این رشته شرکت کردم و انتخاب شدم.

وی به مشکل کشتی بانوان و عدم حمایت مسئولان از این رشته اشاره کرد و گفت: با تشکیل اردوی تیم ملی، فدراسیون امکانات لازم را فراهم می کند و مشکلی برای اعزام نداریم. وزارت ورزش از ورزشکاران حرفه ای حمایت خواهد کرد.» ، این زمینه را انجام ندهید. در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا مدال گرفتم اما از سوی وزارت ورزش حتی از استان جویبار که خانه کشتی ایران است هیچ حمایتی نشدم و آنها هم نمی دانستند که قهرمان شده ام. . مدال در مسابقات جهانی

فتاحی با بیان اینکه بعد از قهرمانی در مسابقات مختلف درخواست پاداش داشتیم و حتی فدراسیون هم به وزارت ورزش نامه نوشت، تاکید کرد: بارها افرادی از وزارت ورزش به اردوی تیم ملی آمدند و خانم کاظمی پور هم آمدند. ما صحبت می کنیم و نارضایتی های خود را در میان می گذاریم. کشتی مانند سایر رشته ها پشتیبانی نمی شود. ایشان قول پیگیری امور استخدامی و هدایایی را دادند اما متأسفانه به وعده خود عمل نکرد، با اینکه نمایندگان وزارتخانه قبل از مسابقات جهانی به اردوی ما آمدند، نامه نوشتیم که شما هدیه ندادید. بیشتر آنها جذب دختران را بهبود می بخشند، اما این کار را انجام ندهید. . فدراسیون همچنان تمایلی به انجام اقداماتی برای پوشش بانوان ندارد.

این مدال کشتی در ادامه می گوید: 5-6 سال است که در تیم ملی کشتی ایران حضور دارم و نمی توانم بیشتر از این برای ورزش در این رشته هزینه کنم. بنابراین تصمیم گرفتم شانس خود را در کوراش امتحان کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا