مطالب عمومی

مصرف فست‌فود شما را دچار احساس درد می‌کند

محققان:

نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان می دهد که خوردن فست فود حتی در افراد لاغر و سالم نیز باعث ایجاد درد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، نتایج بررسی ها نشان می دهد که مصرف فست فود حتی در افراد لاغر و سالم نیز باعث ایجاد درد می شود.

به گفته متخصصان، رژیم غذایی نامناسب یا چاقی و افراط باعث التهاب مزمن و حساسیت به درد می شود، اکنون محققان بر این باورند که حتی خوردن برخی فست فودها نیز می تواند همین آسیب را به همراه داشته باشد.

مقداری از چربی موجود در فست فود می تواند باعث تجمع کلسترول در رگ ها شود که باعث التهاب و سپس درد مفاصل می شود و افراد را نسبت به درد حساس تر می کند.

مطالعات روی موش ها نشان داده است که چربی اشباع شده در خون به گیرنده های سلول های عصبی متصل می شود و باعث التهاب و شبیه سازی علائم آسیب عصبی می شود. این روند تنها پس از هشت هفته رژیم غذایی پرچرب مشاهده شد.

مایکل برتون، استادیار علوم اعصاب در دانشگاه تگزاس در دالاس گفت: این مطالعه نشان می دهد که شما به دیابت نیاز ندارید. شما نیازی به آسیب شناسی یا آسیب ندارید. مصرف یک رژیم غذایی پرچرب برای مدت کوتاه کافی است تا افراد را به بیماری های زیادی مبتلا کند.

لورا سیمونز، متخصص تغذیه نیز گفت: این مطالعه جدید متغیرهای بیشتری را بررسی می کند و می تواند رابطه مستقیم بین رژیم غذایی و درد مزمن را شناسایی کند.

این تحقیق که در ژورنال Scientific Reports منتشر شد، اثرات رژیم های غذایی مختلف را بر روی دو دسته از موش ها در طول هشت هفته مقایسه کرد.

لازم به ذکر است مطالعات قبلی محققان نیز مضرات بی شماری از فست فودها را نشان داده است. تحقیقات انجام شده توسط بنیاد ایتالیایی بیماری های کبد (FIF) نشان می دهد که مصرف غذاهای فرآوری شده، فست فودها و غذاهای پر از قند باعث سندرم متابولیک و آسیب جدی به کبد در کودکان می شود.

در این تحقیق مشخص شد که مصرف نوشابه، فست فود و غذاهای فرآوری شده برای کودکان خطرناکتر از بزرگسالان است و دلیل اصلی این مشکل ناتوانی بدن کودک در دفع مقادیر زیادی چربی و چربی است. . قندهای موجود در این گروه غذایی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا