مشکل بسکتبال زنان تکنیک و تاکتیک است نه بازیکن!

معصومه اسماعیل زاده با بیان اینکه بسکتبال بانوان ایران از نظر فنی و تاکتیکی پشت بسیاری از تیم ها قرار دارد، گفت: باید روی امکانات و امکانات سرمایه گذاری شود.

به گزارش میجیک، تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برای اولین بار پس از انقلاب به لیگ دسته دوم آسیا اعزام شد و با 4 شکست متوالی مقابل لبنان، سوریه (دوبار) و اندونزی، در رده ششم بین شش تیم قرار گرفت. این دسته در پایان این مسابقات تیم های لبنان، اردن، اندونزی، قزاقستان، سوریه و ایران هر کدام اول تا ششم شدند و لبنان به دسته اول آسیا صعود کرد.

معصومه اسماعیل زاده در خصوص عملکرد تیم ایران در جام ملت های آسیا به میجیک گفت: سطح مسابقات بالا است و بازی با یک تیم عربی در یک کشور عربی از نظر داوری و ملی پوشان سخت است. مطمئناً ما خوب بازی می کنیم، اما اشتباه می کنیم و تیم هایی که اشتباهات کمتری دارند، موفق ترند، اما به عنوان تیمی که برای اولین بار پس از سال ها وارد رقابت هایی در این سطح می شود، نتیجه بدی به دست نمی آید.

وی افزود: متأسفانه در همه مسابقات شکست خوردیم اما رقبای خود را آزار دادیم. ما با دو امتیاز به لبنان باختیم و این تیم در فینال اردن را با 40 امتیاز شکست داد و قهرمان شد. اگر تیم ما یک بازی تدارکاتی برای حل مشکل داشته باشد، قطعا در دیدار رسمی نتایج بهتری خواهد گرفت.

این بسکتبالیست در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد تیم راضی است یا خیر، گفت: به دلیل اینکه روی صحنه نبودیم، ناراحت کننده بود، البته فدراسیون و کادر فنی تلاش کردند تا نتیجه بگیرند اما با توجه به منابع و تلاش و با اشتیاق بازیکنان این نتیجه را نگرفتیم، بد است، اما با برنامه ریزی، امکانات و شرایط بهتر و آمادگی بازی بهتر می توانیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. از نظر روانی، فنی و تاکتیکی آمادگی بیشتری داشته باشید. تیم های دیگر نمایندگان زیادی دارند و این رقابت برای آنها عادی است، زمانی که ما فقط در مسابقات رسمی شرکت می کنیم.

او در مورد حواشی انتخاب بازیکن و تاثیرگذاری روی تیم گفت: “حاشیه ها روی تیم تاثیر نمی گذارد زیرا بازیکنان اهداف بزرگی دارند.” مربیان همیشه بر اساس شرایط و عوامل متعددی تصمیم می گیرند و دوست ندارند بازیکنان خوب بسازند و بازیکنان بد را به بازی بگیرند. در سه نفر و پنج نفر محدودیت زمانی وجود دارد که شخصی از آن عبور کند. به نظر من این نتیجه بازیکن بودن یا نبودن نیست چون از نظر فنی و تاکتیکی از خیلی تیم ها عقب هستیم و باید این واقعیت را بپذیریم. ایران تیمی نیست که با بازیکن یا بدون بازیکن از سکو بالا برود. شرایط و سایر عوامل مهمتر هستند و باید به طور منظم و امکانات مورد بررسی قرار گیرند.

اسماعیل زاده گفت: بعد از مصدومیت او و تینا عیساییان چیزی تغییر نکرده است. ما به بازیکنان جوان نیاز داریم تا در کنار بازیکنان باتجربه کار کنند. اگر برخی از بازیکنان نسل ما بروند، فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد و این خیلی بد است. امیدوارم او بیشتر روی پایه سرمایه گذاری کند، بازیکنان بهتری مربیگری کند و به باشگاه ها و تیم های ملی کمک کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا