مشکلات با «حضور فعال مردم» برطرف می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مشکلات با «حضور فعال مردم» برطرف می‌شوند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله علیرضا اعرافی عضو شورای فقهی شورای نگهبان امروز در دیدار با جمعی از بانوان فعال اجتماعی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون جایگاه و جایگاه زن در جامعه بوده است، اظهار داشت: . خوب بوده است و اظهار داشت: امام خمینی (ره) نگاه ویژه ای به ارزش های انسانی و اسلامی داشتند و بر این اساس فضا و چارچوب متفاوت و جدیدی ایجاد شد که موجب پیشرفت و تعالی زنان شد.

رئیس هیئت نظارت جمعیت المستقی العالمیه افزود: کشور ما مشکلات عمده ای مانند معیشتی، تورم، جمعیت، محیط زیست، سلامت اداری و… دارد که باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد. موسسه، نهاد. در کنار این مسائل باید به مسائل و مطالبات زنان نیز رسیدگی شود و نهادها همه این مسائل را در اولویت قرار دهند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: در یک نگاه جامع مبتنی بر منطق اسلامی، زنان باید در جامعه نقش آفرینی و حضور داشته باشند. در بحث زنان سرپرست خانواده باید حقوقی، اجرایی و حمایتی را بسنجیم، متأسفانه در بحث طلاق نیز مشکلاتی وجود دارد و البته این مشکل زنان را بیشتر از مردان گرفتار می کند. مجلس و دولت تدبیر مناسبی برای حل مشکل بیندیشند.

مدیر حوزه علمیه دولتی افزود: فارغ از مشکلاتی که در کشور وجود دارد، میزان رشد علمی و تولید علم و نقش بانوان شاخص های امیدوارکننده و خوبی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی ایران با یک موج بین المللی و تاریخ بزرگ ساخته شده، دستاورد بزرگی بوده است و طبیعی است که در کنار این موج بزرگ مشکلاتی نیز وجود داشته باشد که قطعاً خواهد بود. با مشارکت فعال جامعه حل می شود.

دکمه بازگشت به بالا