مطالب عمومی

مشاور الکاظمی: یگان‌های جنگی آمریکا از عراق خارج شدند

وی با اشاره به اینکه واحدهای رزمی ایالات متحده عراق را ترک کرده اند ، گفت: “نیروهای باقی مانده مشاوران ، مربیان و متخصصان هستند.”

به گزارش میجیک ، حسین علاوی ، مشاور امنیتی مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق ، به روزنامه شرق الأسط گفت که بین اظهارات ژنرال کنت مک کنزی (فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده (Centcom)) و مذاکرات در حال اجرا تناقض وجود دارد. بر اساس برنامه ای برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی. وی گفت: “هیچ ابهامی در مورد عراق وجود ندارد.”

الکاظمی گفت: “در حقیقت ، در حالی که ایالات متحده دیگر در عراق جنگی ندارد و این امر می تواند با عقب نشینی از نیروهای جنگی انجام شود ، نیروهای دیگر در واقع فقط مشاوران ، مربیان و متخصصان هستند.” این حضور در واقع جنگی نیست ، مطابق با آنچه در توافقنامه استراتژیک بین عراق و ایالات متحده آمده است. علاوه بر این ، این حضور مربوط به ائتلاف بین المللی فعلی علیه داعش در عراق و سوریه است.

علاوی افزود که اظهارات فرمانده مرکز فرماندهی ایالات متحده بخشی از تعهدات ایالات متحده در حمایت از برنامه های آموزشی ، تبادل اطلاعات و همکاری هوایی برای اهداف داعش است که هنوز در حومه های دور از شهر هستند و هدف آنها مسیری دشوار است. غار و تونل برای نیروهای ترکیبی سخت و پرهزینه است و نیاز به پشتیبانی موشکی ، خمپاره ای و هوایی دارد.

وی در مورد مرحله سوم گفتگوی استراتژیک عراق و آمریکا گفت: “دولت عراق در بیانیه مشترک با واشنگتن اعلام کرد که هیچ هیئت جنگی در خاک عراق وجود ندارد و پس از کاهش تعداد اعضا از 5200 به 2500 ، ایالات متحده توصیه کرد شورا یک هیئت غیر رزمی باشد. “، تیم فنی نیروهای مشترک عراق برای تعیین برنامه ای برای کاهش تعداد مشاوران ایالات متحده و بازگرداندن روابط عراق و آمریکا تا 9 ژوئن 2014 ، قبل از سقوط موصل تشکیل شد.

پیش از این ، ژنرال مک کینزی گفته بود که نیروهای آمریکایی به درخواست دولت عراق در عراق هستند و با همکاری ائتلاف بین المللی به جنگ با داعش ادامه می دهند. جنگ تمام نشده و نیروهای آمریکایی به این زودی ها عراق را ترک نخواهند کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا