مطالب میجیک

مشارکت اجتماعی ۱۰۰۰ گروه در سال ۱۴۰۰ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، آرزو ذکایی فر معاون مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان های بهزیستی کشور گفت: نتایج برنامه پایش آسیب های اجتماعی در سطح استان در سال 1400، اجرای برنامه ضروری است. خودمراقبتی زنان و دختران را در 14 ولایت در اولویت قرار داده است. با توجه به اهمیت خودمراقبتی به عنوان یکی از ابزارهای حفاظتی در برابر آسیب های اجتماعی، امسال تمامی استان ها این برنامه را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: یکی از این استان ها خراسان رضوی است که اجرای طرح خودمراقبتی از ابتدای امسال در این استان آغاز شده است.

ذکایی فر، تاکید کرد: برنامه پایش آسیب های اجتماعی با هدف اولویت بندی برنامه مداخله در آسیب انجام می شود. به این ترتیب داده های سامانه رصد وضعیت آسیب های اجتماعی را در استان های مختلف نشان می دهد و بر اساس وضعیت موجود برنامه های پیشگیری و مداخله را در سطح اول و دوم در استان طراحی و اجرا می کنیم.

برنامه استانی بر اساس اکوسیستم اجتماعی منطقه تنظیم شده است

ذکایی فر وی خاطرنشان کرد: علاوه بر صحت و سقم داده ها، طراحی و تدوین برنامه های متناسب با شرایط فعلی یکی از عوامل موفقیت در کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی تقویت مشارکت اجتماعی، اجرای برنامه های جامعه محور و توانمندسازی گروه های هدف توسط گروه های داوطلب را از جمله موضوعات اجرای برنامه کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در هر استان با توجه به فرهنگ و محیط آن استان تدوین می شود، گفت: الگوی هر منطقه بر اساس شرایط متفاوت است. . فرهنگ، تنوع آسیب، شدت و عمق آسیب و از یک سو برنامه پیشگیری در هر استان باید متناسب با ساختار و فرهنگ بومی آن منطقه باشد.

ذکایی فر وی بر سیاست جدید این سازمان در خصوص برنامه های پیشگیری با موضوع پیشنهاد طرح های منطقه ای از سوی استانداری و تامین اعتبار از سوی ستاد سازمان تاکید کرد.

وی داوطلبان طرح مشارکت اجتماعی در سال 1400 را 1000 گروه 15 تا 25 نفره عنوان کرد و گفت: 500 تسهیل گر در این طرح با بهزیستی همکاری کردند و ارزیابی انجام شده توسط اداره ویژه نشان داد که اثربخشی به ویژه بسیار بالا بوده است. در مناطق فقیر ..

وی خاطرنشان کرد: اگر نوجوانان و جوانان و همچنین داوطلبان زن بخواهند دوره آموزشی مرتبط با مشکلات سلامت فردی، خانوادگی و اجتماعی را بگذرانند هزینه زیادی دارد ضمن اینکه سازمان بهزیستی این دوره 10 جلسه ای را به صورت رایگان برگزار می کند. . قدرت و آن را هدف قرار می دهند درخواست حمایت کنید باعث تقویت جوامع محلی و اجرای پروژه هایی می شود که با اکولوژی منطقه سازگار است.

مطابق با ذکایی فر سال گذشته 700 میلیون تومان از سوی گروه های مشارکت اجتماعی جوانان در بخش غیردولتی کمک شد و به عبارتی جوانان داوطلب می توانند این مبلغ را از بخش های مختلف جمع آوری کنند. درخواست حمایت کنید و در راستای رشد و توسعه پروژه های محله ای مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید می کند: دوره های آموزشی علاوه بر تقویت، عوامل محافظتی مانند اعتماد به نفس، تاب آوری و عزت نفس را برای مصون ماندن از آسیب های احتمالی افزایش می دهد.

وی ابراز امیدواری کرد سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی نیز پس از مشاهده نتایج طرح در بزهستی ایستاده و ظرفیت خود را در این طرح سهیم کنند.

سامانه پایش بهزیستی 10 سال سابقه دارد

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچنین به سامانه رصد آسیب ها با مدیریت بهزیستی اشاره کرد و گفت: پیشینه این سامانه به حدود 10 سال پیش برمی گردد، در آن سال ها مطالعات دقیقی در این زمینه توسط گروه های خاص و علمی انجام شد. . به عنوان مشاور برنامه نتایج نظرسنجی تهیه اطلس آسیب های اجتماعی در کشور است.

ذکایی فر وی ابراز امیدواری کرد: این سامانه که هر ساله به بررسی و طبقه بندی آسیب های استان می پردازد مورد توجه سایر نهادها قرار گیرد و در کنار ظرفیت وزارت کشور بتواند به صورت سیستمی مشکل را بررسی کند. آسیب رساندن و ارائه یک برنامه موثر، دقیق و کارآمد برای کاهش آنها

دکمه بازگشت به بالا