مطالب میجیک

مریم هاشمی: والیبال زنان به یک مربی خارجی هم‌سطح آلکنو نیاز دارد

مربی والیبال گفت که برای اینکه والیبال بانوان دچار یک تغییر اساسی شود ، به یک مربی عالی خارجی با یک برنامه بلند مدت نیاز دارد.

به گزارش میجیک ، مسابقات والیبال بانوان قهرمانی آسیا در سپتامبر 1400 برگزار می شود و طبق گفته نایب رئیس فدراسیون زنان ایران ، فریبا محمدیان ، اردوها در سرتاسر کشور از خرداد ماه برگزار می شود.

مریم هاشمی ، مربیان و اعضای والیبال بانوان ، میجیک درباره فرصت آماده سازی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: شانس زیادی نداریم اما فدراسیون خوش شانس اعلام کرد اردوهای تیم ملی در ماه ژوئن برگزار می شود. ” این بسیار خوب است زیرا بازی های آسیایی به دلیل کاهش تاج برگزار می شود. از طرف دیگر ، مسئله آماده سازی بازیکنانی است که از پایان لیگ به صورت جداگانه تمرین می کنند و برای رسیدن به رده های بالاتر به آماده سازی طولانی مدت نیاز دارند.

وی افزود: ما سه ماه تمرین داریم و نمی توانیم امیدوار باشیم که بعد از این مدت روی صحنه برویم یا جایگاه ویژه ای در مسابقات کسب کنیم اما حداقل باید یک پله بالاتر تلاش کنیم. هرکسی که تیم ملی را در این مسابقات هدایت کند زمان کوتاهی دارد و آیا کار خوبی انجام داده است

هاشمی با بیان اینکه اگر هدف ایجاد تغییرات اساسی در والیبال بانوان است ، ما به یک برنامه بلند مدت نیاز داریم ، افزود: مربیان خارجی باید بیایند و یک برنامه سه تا پنج ساله به ما بدهند. همه مربیان ایرانی باید به او کمک کنند تا تغییرات اساسی ایجاد کند. مثل زمانی که آقای ولاسکو در ایران بود. در غیر اینصورت انتظار موقعیتی با اردوگاهی کوتاه مدت منطقی نیست.

وی با بیان اینکه فدراسیون می خواهد مربی خارجی جذب کند گفت: ما نمی خواهیم مثل آنها مربیگری کنیم. در سال های اخیر ، مربیانی را به ایران آورده ایم که دوره های بین المللی را در ایران می گذرانند و هنوز نمی دانیم که چرا آنها تأیید شده اند. ما به افرادی مثل او نیاز داریم. اگرچه مربیان آقایان بسیار خوب هستند ، اما اکنون الکنو در حال رقابت و همچنین توانایی کار با تیم بزرگتری است. ما همچنین بخش زنان را می خواهیم.

این مربی در پاسخ به شایعات مبنی بر اینکه وی به عنوان یکی از گزینه های مربیگری تیم ملی معرفی می شود ، گفت: من هنوز نمی دانم و هنوز هیچ کس با من صحبت نکرده است. اگر برنامه باشد ، یک رسانه است. من از یک خانواده والیبال هستم و اگر به کمک احتیاج داشته باشم ، افتخار می کنم که می توانم به کشور کمک کنم ، اما بلافاصله با آن صحبت نکرده ام.

سرمربی تیم بانوان سایپا در مورد اعزام این تیم به مسابقات باشگاهی آسیا گفت: این مسابقات به ماه اکتبر موکول شده و چهار ماه فرصت داریم. من فکر می کنم این باشگاه به دلیل شیوع تاج مدتی منتظر مانده است. اگر برنامه ای برای تحویل داریم ، باید اردو را شروع کنیم ، اما این به جلسه با مدیر عامل بستگی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا