مطالب میجیک

مریم ایراندوست پس از شکست مقابل چین‌تایپه: انتظاراتم برآورده نشد/ نمی‌توانم تنهایی کاری کنم

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران گفت: انتظارات ما برآورده نشده است. انتظار داشتیم بازیکنان در این مسابقه در زمین بازی کنند، توپ را پرتاب کنند و با اعتماد به نفس بالایی به دروازه حریف برسند، اما گلی که سریع به ثمر رسید به نوعی سر تیم را خراب کرد و نتوانست بازیکنان را به بازی بازگرداند.

به گزارش میجیک، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی جام ملت های آسیا از ساعت 17 و 30 دقیقه چهارشنبه 5 بهمن ماه در ورزشگاه دای پاتیل شهر بمبئی شهر ناوی به مصاف چین تایپه رفت و در نهایت با پنج گل شکست خورد. ..

مریم ایراندوست در نشست خبری پس از این بازی گفت: باید بگویم ایران تیم کم تجربه ای است و فکر می کنم این مسابقات به بازیکنان چیزهای زیادی می آموزد که بازی به بازی چگونه باید باشند. مهمتر از همه، آنها می دانند که در چه سطحی هستند و چگونه باید برای انجام بهتر آموزش ببینند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای دور بعدی این مسابقات چه برنامه ای دارید، گفت: امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی بهتر بازیکنان را به سطح برسانیم و با حمایتی که از هشت ماه پیش تا کنون برگزار می شود یک تورنمنت دوستانه را برگزار کنیم. قطعا ادامه خواهد داد.” آن تورنمنت بزرگ برای او محل آزمون و خطا نیست. باید به این نکته اشاره کنم که عدم آمادگی برای بازی و همچنین کمبود چهار بازیکن کلیدی در بازی فعلی به دلیل کرونا روی عملکرد تیم ما تاثیر گذاشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان افزود: انتظارات ما برآورده نشد. انتظار داشتیم بازیکنان در این مسابقه در زمین بازی کنند، توپ را پرتاب کنند و با اعتماد به نفس بالایی به دروازه حریف برسند، اما گلی که سریع به ثمر رسید به نوعی سر تیم را خراب کرد و نتوانست بازیکنان را به بازی بازگرداند. بین دو راند، تاکتیک‌هایی را که می‌خواهیم گل بزنیم، توضیح می‌دهیم، اما ابزاری برای گلزنی نداریم. هدف بازی در زمین، دادن یک اپراند کوتاه و رسیدن به دروازه حریف است اما به دلیل کم تجربگی بازیکنان تمرینی انجام نمی شود و بازیکنان برای رسیدن سریع به هدف احساساتی عمل می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه از تجربیات به دست آمده برای پیشرفت فوتبال ایران استفاده می کنید، گفت: مهم این است که سطح مسابقات را ببینیم و بدانیم تیم در چه سطحی است. به هر حال من به تنهایی نمی توانم کاری انجام دهم و باید بیشتر و حرفه ای تر روی فوتبال پایه ایران کار کنیم تا به اهداف خود در مسابقات برسیم.

ایراندوست در خاتمه گفت: سه عامل اصلی تمرینات خوب سفت کردن عضلات، کار تاکتیکی و مهمترین مسائل یعنی حضور در مسابقات و برگزاری مسابقات تدارکاتی باید حداقل هر 2 یا 3 ماه یکبار در دستور کار تیم قرار گیرد. در این صورت تیم می تواند در تناژی مثل جام ملت های آسیا موفق باشد. اگر طبق این برنامه پیش برویم با توجه به پتانسیل دختران ایرانی که تکنیک و انرژی زیادی دارند می تواند در جام ملت های بعدی موفق باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا