مطالب میجیک

مربی بسکتبال: چند نفر از کادر فنی تیم ملی بسکتبال زنان را حتی نمی‌شناختیم

پوران عباسی گفت: اعضای کادر فنی تیم ملی بسکتبال بانوان بر چه اساسی انتخاب شدند؟

به گزارش میجیک، تیم ملی بسکتبال بانوان ایران برای اولین بار پس از انقلاب به لیگ دسته دوم آسیا اعزام شد و با چهار شکست متوالی مقابل لبنان، سوریه (دوبار) و اندونزی، در رده ششم بین شش تیم قرار گرفت. این دسته در پایان این مسابقات تیم های لبنان، اردن، اندونزی، قزاقستان، سوریه و ایران هر کدام اول تا ششم شدند و لبنان به دسته اول آسیا صعود کرد.

پوران عباسی درباره عملکرد تیم ایران در جام ملت های آسیا به میجیک گفت: عملکرد بازیکنان نشان می دهد که دختران ما لیاقت و شایستگی آن را دارند اما 5 بازیکن شرایط خوبی ندارند. باید در تورنمنت های غیر رسمی از آن ها استفاده کرد اما برای تورنمنت بزرگی مثل جام ملت های آسیا که تنها یک تیم به لیگ دسته اول صعود می کند، این تیم به یک نیمکت قوی نیاز دارد. بازیکنان ما از نظر فنی و مهارتی بسیار خوب کار می کنند و حتی توانایی شکست دادن رقبا را دارند، اما شرایط لازم است و باید تغییر کند تا به آنها کمک شود، اما بازیکنان تعویضی به خوبی بازیکنان داخل زمین نیستند.

وی افزود: خانم عیساییان، اسماعیل زاده، عبدالوند، شجاعی، یزدانی، وکیلی و چند نفر دیگر درخشیدند، اما با این تیم فقط یک پاس گل گرفتیم که تجربه کافی نداشت. از طرفی تنها مرکز ما تینا عیسییان بود و وقتی مصدوم شد چیزی تغییر نکرد. این زمانی بود که در ایران بازیکنان زیادی داشتیم اما او را رها کردیم و پنج بازیکن دیگر فرستادیم. اگر شرکت کننده جوان است، باید در یک مسابقه غیررسمی انجام شود.

عباسی درباره انتخاب ملی پوشان بیشتر از تیم های باشگاهی که توسط مربیان و مربیان تیم ملی هدایت می شوند، گفت: ممکن است بحث برانگیز باشد، اما در هر دو تیم بازیکنان خوبی حضور دارند. وقتی اسپانسر خاصی وارد لیگ شد، بازیکنان هم تحت تاثیر قرار گرفتند چون قرارداد بهتری امضا کردند. مشکل انتخاب بازیکنان شیمیدر و اکسون نیست، بلکه این است که چرا بازیکنان بیشتری از تیم های بهمن و نفت پنج بازیکن ضعیف را به مسابقات نیاوردند. فکر می کنم خانم آیدا گل محمدی، فرزانه فروتنفر، آناهیس خداوردیان و عسل پورحیدری را باید در زمان دیگری فرصت داد نه در جام ملت های آسیا. ناهیده اسدی، مگان خدادادی، گلشید امیدیان، سارا اعتماد و چند نفر دیگر را که بتوانیم بیشتر کمک کنیم، رها می کنیم.

وی درباره نفرات کادر فنی تیم ملی بیان کرد: خانم آقاجانی سرپرست بودند و با وجود اینکه کمک سرپرست نداشتیم، عکاسی با این عنوان به همراه تیم اعزام شد. علاوه بر این، دو نفر دیگر هم بودند که ما آنها را نمی شناختیم. این چهار نفر چه کمکی به سرمربی تیم کردند؟ اگرچه به سرمربی و مربی اهمیت نمی دهیم که چرا و چگونه او انتخاب شده است، اما بر اساس اینکه او دیگری را انتخاب کرده و چه عنوانی دارد؟ اگر او مدرک دارد پس چرا ما نمی دانیم؟ خانم دوستی عکاس خوب و قابل احترامی است اما دلیل دستیار سرپرست بودن ایشان چیست؟ ما مربیان جوان زیادی داریم که می توانند او را برای کسب تجربه در جام ملت های آسیا بیاورند. علاوه بر این، مربیان ممکن است با کادری قوی رقابت کنند، اما دست خود را رها می کنند.

کارشناس بسکتبال بانوان با انتقاد از وضعیت بدنسازی تیم ملی گفت: چطور تیمی که در جام ملت های آسیا بازی کردیم بدنسازی نداشت؟ باید بدنسازی را جدی‌تر بگیریم. بازیکنان ما از نظر مهارت بسیار خوب هستند و ممکن است برنده شوند، اما نیمکت زمینی است و نمی تواند جایگزین خوبی باشد و به بازیکنان کلیدی غذا بدهد. حتی دست بازیکنان خوب ما را هم بست.

وی گفت: تیم ملی باید اردوهای بیشتری را پشت سر بگذارد. ما با کشورهایی رقابت می کنیم که سال ها در عرصه بین المللی حضور دارند.» بنابراین چهار سال پیش که مجوز بازی با حجاب صادر شد، مجبور شدیم روی این تیم سرمایه گذاری کنیم و بدنسازی قوی انجام دادیم و به مربیان دیگر اعتماد کردیم. لازم نیست یکطرفه عمل کنیم، اما بهتر است از گروهی از مربیان مجرب استفاده کنیم. همه در مسابقه شرکت نمی کنند، فقط از شما راهنمایی و کمک بخواهید. امیدوارم فدراسیون با اردو، آمادگی بازی، بدنسازی و استفاده از مربیان خوب مشکل پیدا کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا