مطالب میجیک

مربی بسکتبال زنان: لیگ هنوز کیفیت ندارد/ چشم مربیان به تیم ملی نباشد

آزاده زمانپور گفت: مربیان باید بازیکن سازی کنند و به تیم ملی نگاه نکنند چرا که تیم ملی جای بازیکن سازی نیست.

به گزارش میجیک، لیگ برتر والیبال بانوان پس از بازگشت تیم ملی از جام ملت‌های آسیا از سر گرفته شد. اکسون با چهار برد و یک بازی کمتر نسبت به نفت در رده دوم گروه دوم قرار گرفت.

آزاده زمانپور سرمربی اکسون در گفت وگو با میجیک، درباره شرایط لیگ برتر گفت: بازی هنوز هیجان و کیفیت خوبی پیدا نکرده است. چون در تیم ملی حضور داشتم و به جام ملت‌های آسیا اعزام شدم، بیش از یک ماه در تمرینات تیم‌های باشگاهی شرکت نکردم و در بازی اول رضایت لازم را از تیم نداشتم. البته بازی بیشتر از پلی آف جذاب است و مطمئناً برخی از تیم ها بازیکنان خارجی جذب می کنند که باعث ارتقای کیفیت لیگ می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم شما هم خواهان جذب بازیکن خارجی است، گفت: باشگاه هایی در برنامه هستند، آنها را پیگیری می کنیم و گزینه های مختلفی را بررسی می کنیم. بازیکنان خارجی کیفیت مسابقات را بالا می برند و از زمانی که به لیگ ما پیوستند روی ذهن بازیکنان ایرانی تاثیر گذاشته و تاثیرگذار بوده اند. بنابراین لیگ سال گذشته در تمام این سال ها مثال زدنی بود.

زمانپور درباره تیم موقت در لیگ بانوان گفت: این اسپانسر آسیب زیادی دارد و هیچ چیز بهتر از حضور موقت نیست، زیرا بازیکنان و مربیان در حال برنامه ریزی هستند. سال 97 با دانشگاه آزاد قهرمان شدیم اما سال بعد بازی نکردیم. البته به عنوان مربی حداقل سه سال برنامه داشتم که تیم داشته باشم، اما نشد. همچنین هیئت اسپانسر بزرگی مثل مهرام در لیگ خالی است. امیدوارم اسپانسرها در سال های آینده حضور پررنگ تری داشته باشند و به بسکتبال کمک کنند.

مربی تیم ملی بسکتبال بانوان در ادامه این گفتگو به عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا اشاره کرد که با شکست در تمامی بازی ها در جایگاه ششم قرار گرفت. من فکر می کنم ما باید این تفکر را کنار بگذاریم و فقط کار کنیم. به نظر من حتی اگر نتایج خوبی نگیرد، اما با وجود تمام کمبودها و کم تجربه، روند خوبی پیش می رود و بازیکنان عملکرد خوبی دارند. بسکتبال ما پتانسیل زیادی دارد و این بازیکنان می توانند در سطح بالاتری کار کنند اما حمایت می خواهند.

وی در واکنش به انتقاداتی مبنی بر اینکه اکثر بازیکنان ملی پوش از تیم های شیمیدر و اکسون که زیر نظر سرمربی و سرمربی تیم ملی هستند انتخاب شده اند، گفت: آنها با مهرام قرارداد دارند. وقتی باشگاه بزرگی مثل شیمیدر که پول دارد، بازیکنان خوبی جذب می کند یا برخی بازیکنان دوست دارند با مربیان و باشگاه های خاصی کار کنند. بنابراین این گفته به کلی مردود است. امیدوارم افرادی که چنین چیزی می گویند کمی فکر کنند.

زمانپور با بیان اینکه بازیکنانی با میانگین سنی در تیم ملی حضور دارند، گفت: وقتی جایگزین نداریم چرا از آن بازیکنان استفاده نکنیم. آیا آقای مهدی کامرانی در حال حاضر در تیم ملی حضور ندارد؟ او با تجربه اش به تیم ملی کمک می کند. البته ممکن است در بسیاری از موارد این قیاس مطرح نباشد، اما تا زمانی که بازیکنان جدید معرفی نکنیم و مربیان دیگر این کار را انجام ندهند، تیم ملی از بازیکنانی که نتیجه می‌گیرند استفاده می‌کند. بازیکن جوانی مثل آیدا گل محمدی به تیم ملی پیوست که شاید امسال کمکی به تیم نکرده بود اما تجربیاتی کسب کرد که در سال های آینده تاثیرگذار خواهد بود. مربیان بسکتبال باید بازیکن بسازند و روی تیم ملی تمرکز نکنند، چون تیم ملی جای ساختن نیست.

وی افزود: فکر می کنم همه مربیان باید روی این موضوع کار کنند و در کنار نتیجه گرفتن به فکر بازیکن سازی هم باشند. من هر سال سعی کرده ام بازیکنان جوانی را در لیگ جذب کنم. ما مربیان خوبی مثل خانم عباسی داریم که بازیکنان زیادی به بسکتبال ما تزریق کرده اند و باید این کار را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا