مطالب میجیک

مربی بسکتبال: رویایی نیستم اما زنان شانس کسب سهمیه المپیک دارند

نازی طائرپور گفت اگرچه رقبای ایران در انتخابات المپیک قدرتمند بودند ، تیم ایران نیز از کیفیت خوبی برخوردار بود و اگر دفاع خوب بود می توانست برنده باشد.

به گزارش میجیک ، تیم ملی بسکتبال سه بانوان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک را پیش رو دارد و باید برای کسب سهمیه المپیک توکیو تلاش کند.

این رویداد برای اولین بار از 5 ژوئن تا 9 ژوئن 1400 به میزبانی اتریش برگزار می شود ، 40 تیم (20 تیم زنان و 20 تیم مردان) از 36 کشور و 3 سهمیه (در هر بخش زنان و مردان) مستقر می شوند . ایران در گروه B با ژاپن ، اوکراین ، ترکمنستان و استرالیا هم گروه است. مسابقه دوم از 14 مارس تا 16 ژوئن 1400 به میزبانی مجارستان با حضور 6 تیم برگزار می شود و سهمیه ها توزیع می شود.

نازی طائرپور ، مربی و کارشناس بسکتبال ، در مورد همه تیم های ملی ایرلند در مقدماتی المپیک گفت: “تیم تیم ایران بسیار قدرتمند است ، آنها در طول سال ها در مسابقات و مسابقات مختلفی شرکت کردند و با ما متفاوت هستند.” از طرف دیگر ، تیم متفاوت است. بازیکنان خارجی شرایط بدنی بهتری دارند و باید اعتراف کنیم ، زیرا آنها بدن سازی زیادی انجام می دهند. البته بسکتبال غیرقابل پیش بینی است و نتیجه آن به یک نتیجه تبدیل می شود.

وی افزود: اگر خوب دفاع کنیم ، فرصت پیروزی مقابل آن تیم را داریم. من یک آرزو نبودم ، اما مطمئناً فکر می کنم مثبت است. بازیکنان ایرانی بسیار خوب هستند و شانس کسب سهمیه دارند.

طائرپور در مورد ارسال نام معصومه اسماعیل زاده ، دلارام وکیلی ، شادی عبدالوند و نگین رسولی پور به عنوان تیم ایران برای مقدماتی اتریش ، گفت: این بازیکن بسیار خوب است. البته دعوت به اردو براساس رتبه بندی انجام می شود و بازیکنان دیگری هم داریم که در این رده بندی نیستند. با این حال ، انتخاب بازیکنان به نظر مربی بستگی دارد. شیمی دان یزدیان تهرانی نیز یک بازیکن باتجربه و مبارز است و ممکن است اکنون در حال تغییر ترکیب باشد.

سرمربی گروه بهمن به تأثیر خداحافظی سعیده علی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: تجربه بسیار مهم است و سعیده از همه بازیکنان تجربه بیشتری دارد. از طرف دیگر ، راس گارد قطعاً رهبر تیم است ، او باید تاکتیک های خود را اعلام کند و بازی را انجام دهد ، کاری که سعیده انجام داد. باید بدانیم خوشبختی چگونه است. البته معصومه هم خیلی خوب است و می تواند یک رهبر باشد. به طور کلی تیم خوب است و باید منتظر بازی باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا