مذاکرات عراق با ایران برای انتقال گاز ترکمنستان

انتقال گاز | ترکمنستان

وزیر برق عراق اعلام کرد که بغداد در حال مذاکره با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان از طریق خط انتقال گاز ایران است.

به گزارش میجیک، زیادعلی فاضل افزود: هیاتی از عراق به ترکمنستان رفتند و قرارداد واردات 20 میلیون متر مکعب گاز را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، وزیر برق عراق اعلام کرد که تنها چالشی که ما با آن روبرو هستیم نبود خطوط اتصال است. اما در حال حاضر در حال مذاکره با طرف ایرانی برای ارسال گاز ترکمنستان به عراق از طریق خط لوله ایران هستیم. از سوی دیگر 20 میلیون متر مکعب به دلیل عدم تامین گاز از ایران تعویض شد.

این مقام عراقی تایید کرد که ایران در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است و در صورت موافقت عراقی ها می توانند تابستان آینده از گاز ترکمنستان استفاده کنند.

وزیر برق عراق درباره بدهی گاز بغداد به ایران گفت: وزارت برق تمام تعهدات گازی به طرف ایرانی را پرداخت و به حساب ویژه بانک تجاری عراق واریز کرده است، اما به دلیل تحریم های بین المللی پرداخت شده است. فرآیند تکمیل نشده است. اکنون بر اساس توافق دو طرف، گاز ایران با نفت سیاه عراق مبادله می شود.

وزیر برق عراق گفت: طبق قراردادی که سال هاست با ایران منعقد شده است، روزانه 51 میلیون متر مکعب گاز تامین می شود و در صورت کاهش واردات گاز از ایران، 20 میلیون مترمکعب گاز از ایران تامین می شود. ترکمنستان امکان پذیر خواهد بود. استفاده شده.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا