مطالب میجیک

مخالف فضای ابلاغی به زنان هستم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور و نقش زنان در اجرای گام دوم انقلاب گفت: می گویند.

وی افزود: زمانی زن در جامعه جایگاهی نداشت اما امام راحل با نگاه ویژه به جایگاه زن زمینه حضور خود را فراهم کردند و با همین نگاه انقلاب را به پیروزی رساندند.

دبیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعیت در پاسخ به این سوال که چگونه می توانیم با مشارکت و مسئولیت بانوان به گام دوم انقلاب برسیم؟ وی تصریح کرد: ابتدا باید اهمیت و ضرورت تحقق گام دوم انقلاب را با زبانی روان در فضای اجتماعی منتشر کنیم. در سال 57 که قرار بود اولین قدم ها برداشته شود، امام(ره) به راحتی و بدون دردسر موضوع را مطرح کردند و همین موضوع باعث شد جامعه زنان انقلاب را درک کند و در درون آن برنامه ریزی کند. همانطور که امام راحل فرمودند اگر زن نبود انقلاب کامل نمی شد.

خادمی ادامه داد: اکنون نیز جامعه زنان باید ابتدا بفهمد که گام دوم و تحقق چیست و نقش زنان باید در کجا مشخص شود، فرهنگ، هنر و رسانه باید موضوعات را قابل فهم، عمومی و در دسترس قرار دهند. زن و خانواده در گام اول انقلاب در یک موقعیت قرار دارند نه در گام دوم انقلاب. زیرساخت ها در دسترس نیست، درک موضوع و اهمیت نقش زنان ایجاد نشده است و در بسیاری از موضوعات مربوط به مسائل زنان هنوز به نقطه ثابتی نرسیده ایم و در جامعه سردرگمی وجود دارد. گام دوم انقلاب توسط زنان چه باید کرد.

وی افزود: من مخالف و منتقد این هستم که فضا به جامعه زنان ابلاغ شود. نمی توان به سادگی به زنان گفت که وظیفه آنها حفظ ادعای گام دوم انقلاب چیست. با این حال، ابتدا باید درک درستی از محیط زندگی زنان داشته باشیم و سپس ببینیم که در چه گروه‌هایی و چه لایه‌هایی از وظایف و عملکرد را می‌خواهیم.

مشاور اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سیاست ها و برنامه های خوبی در کشور داریم اما اثری از اجرای چنین برنامه هایی در جامعه بانوان نیست. ثمره انقلاب و برکات جامعه زنان با هیچ دوره تاریخی قابل مقایسه نیست. ما همواره در تحلیل خود بر موضوع تهاجم غرب به فرهنگ غرب و ترویج مصرف گرایی توسط غرب تاکید می کنیم. من وجود حملات سنگین دشمن را تایید می کنم، اما کجا باید اقدام و عمل کرد، برای رسیدن به سبک ایرانی اسلامی چه کرده ایم؟

وی افزود: باید عملکرد خود را در زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی آسیب شناسی کنیم و ببینیم در جایی که قرار بود برای زنان کاری انجام دهیم چه کرده ایم. در دوران جنگ، مسائل معنوی و اخلاقی در سبک زندگی ما رایج بود و جوامع زنانه با اطمینان و اعتماد بدون مرجعیت، این معنویت و اخلاق را حفظ کردند. زنان خودشان را ساختند، اما جایی که قرار بود این مسئولیت ها نقش داشته باشد، تغییری ایجاد شد و خوانندگان ما خودسازی و سبک زندگی تغییر کردند و ما دیگر این دیدگاه را نداریم که جامعه زنان باید در این فضا حرکت کند. ما الگویی برای حفظ هویت و مسئولیت اجتماعی زنان در جامعه ارائه نمی کنیم و از الگوی غربی پیروی می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا