مخالفان خوششان بیاید یا خیر، کشورهای مستقل اصرار بر توسعه همکاری با ایران دارند

مشکلات فعالان اقتصادی با جدیت پیگیری شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مجارستان در چند وقت اخیر توضیح داد: آیا دشمن خوشحال است یا خیر؟ کشورهای مستقل بر توسعه روابط اقتصادی با ایران اصرار دارند.

به گزارش میجیک، سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از اولین سند ملی ارزیابی ریسک در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اظهار کرد: وقتی در عمل دیدید دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، بر اساس اولویت همکاری با کشورهای همسایه و مستقل، با موفقیت های زیادی در منطقه و جهان مواجه شده است که نتایج آن را می توان در توافقات منطقه ای مانند شانگهای و بریکس و یا در تعاملات دوجانبه مشاهده کرد. ایران و سایر کشورها

وزیر اقتصاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 11 ماه گذشته بیشترین تعامل تجاری را بین کشورهای اروپایی با آلمان داشته است، اظهار داشت: با کشور مجارستان در سال های 1400، 1401 و امسال سه بار کمیسیون مشترک برای همکاری های اقتصادی دو بار در ایران و یک بار در بوداپست برگزار کرده ایم.

خاندوزی گفت: به نظر می رسد کشورهای مستقل بر توسعه روابط اقتصادی با ایران اصرار دارند، هرچند ممکن است برخی کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا این موضوع را دوست نداشته باشند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح فاکتورینگ نیز گفت: مسائل مربوط به فاکتورینگ نیاز به مقدمه دارد، یک قسمت تدوین آیین نامه و بخشی دیگر سیستمی است که باید طراحی شود. و خوشبختانه هر دوی اینها اکنون در دسترس هستند

وی گفت: در این خصوص پس از بررسی دو بار جزئیات، موافقت لازم از شورای پول و اعتبار گرفته شده و اعلام شده است که امیدواریم طبق اعلام رسمی ظرف چند روز آینده ظرفیت سیستم فاکتورینگ برای تامین مالی پروژه استفاده خواهد شد

خاندوزی هشدار داد: طرح فاکتورینگ برای کمک به تامین مالی پروژه های نیمه تمام که قرارداد رسمی و قانونی دارند اما مشکل مالی دارند، راه اندازی شد تا در زمان اجرای پروژه بتوانند تامین مالی خود را انجام دهند و از ظرفیت قرارداد استفاده کنند.

وی در ادامه درباره سند ملی ارزیابی ریسک در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بیان کرد: این سند به منظور تکمیل اقدامات عملیاتی برای تامین سلامت مالی کشور و جلوگیری از فعالیت های سوداگرانه مخل و ​​غیرمولد در کشور ابلاغ شده است.

خاندوزی گفت: از سال 1395 مقرر شد دولت قبل در زمینه تدوین سند ملی ارزیابی ریسک برای مبارزه با پولشویی گام بردارد که متاسفانه با تاخیر مواجه شده است.

وزیر اقتصاد افزود: در یکی دو سال اخیر بارها جلساتی (بیش از 120 جلسه) بین احزاب مختلف در دولت، مجلس، دستگاه های قضایی و نظارتی و امنیت ملی به منظور آمادگی برگزار کرده ایم. این سند ملی ارزیابی ریسک مبارزه با پولشویی گفت: خوشبختانه این سند در بهمن ماه سال جاری تهیه و نسخه اصلی آن به رئیس هر سه قوه ارسال شد و امروز رسما افتتاح شد.

خاندوزی اعلام کرد: انشالله از فرودین 1403 هر ماه، هر سه ماه یکبار پیشرفت یا نزول کلیه نهادهای مرتبط با حوزه مالی کشور بر اساس این سند سنجیده و گزارش آن به مراجع مسئول ارسال می شود. . کشور. ما یک نهاد نظارتی ایجاد خواهیم کرد. وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این سند، شاهد به حداقل رساندن فعالیت تامین کنندگان مالی، قاچاق دارو و دارو، انواع احتکار و اخلال در بازار اموال مختلف از جمله ارز، زمین و املاک و مستغلات باشیم. کشور

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا