مطالب عمومی

مایه گذاشتن فرانسه از فناوری‌های نظامی پیشرفته برای ارتقای روابط با هند

مقامات هندی و فرانسوی در جریان سفر وزیر دفاع فرانسه به دهلی درباره مشارکت نظامی آینده و تولید مشترک تجهیزات دفاعی گفتگو کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه و شریک هندی راجات سینگ، قول داده‌اند همکاری‌های نظامی را در همه مناطق افزایش دهند.

این ادعا توضیح بیشتری نداد، اما پارلی در مصاحبه ای با تایمز ایندیا قبل از گفتگوهای روز جمعه با وزیر دفاع هند گفت، او بر تعهد فرانسه به ارائه بهترین فناوری نظامی در حالی که اجزای “ساخت هند” را در سطح بالایی که انجام خواهد داد، تاکید کرد. .

پارلی همچنین با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد و از سربازان هندی کشته شده در یادبود جنگ ملی ادای احترام کرد.

فرانسه هند را “شریک اصلی” در منطقه هند و اقیانوس آرام می نامد، منطقه ای که نگران نفوذ فزاینده چین است. فرانسه عزم خود را برای توسعه همکاری راهبردی با هند پس از خروج از توافقنامه تامین زیردریایی هسته ای استرالیا ابراز کرده است. در ماه سپتامبر، استرالیا ائتلاف امنیتی جدیدی با بریتانیا و ایالات متحده اعلام کرد.

بر اساس توافقی که در سپتامبر 2016 انجام شد، هند 36 جت جنگنده رافال از فرانسه خریداری کرد. رسانه های هندی گزارش دادند که هند ممکن است بخواهد هلیکوپترهای کوتاه برد با جنگنده های رافال بیشتر و یک هواپیمای فرانسوی میراژ ارتقا یافته و برخی زیردریایی ها را از فرانسه خریداری کند.

به گفته وزارت خارجه هند، هند و فرانسه به طور فزاینده ای درگیر مسائل امنیتی دریایی در منطقه هند و اقیانوس آرام، مبارزه با تروریسم و ​​همچنین بحث در مورد تغییرات آب و هوا، انرژی های تجدیدپذیر و رشد و توسعه پایدار هستند.

فرانسه منبع اصلی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هند است و اکنون بیش از 1000 شرکت فرانسوی در این کشور فعالیت می کنند. فرانسه هفتمین سرمایه گذار خارجی بزرگ در هند است که بیش از 150 شرکت هندی در فرانسه فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا