مطالب میجیک

«مایا صباغ» مهمان ما نبود/ملاک‌های تأثیرگذاری زنان منتخب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری درباره واشی بن بین المللی زنان تأثیرگذار و پاسخ به سؤالات رسانه ها انجام می شود. اعلام: برنامه خوب در سطح ملی و بین المللی بین المللی برگزار شد و 31 نفر در سطح کشور مورد تشویق و حمایت قرار گرفتند و کمیت و کیفیت تاثیرگذاری در انتخاب افراد حائز اهمیت است.

وی افزود: در سطح متوسط بین المللی در خارج از کشور 700 پرونده از زنان تأثیرگذار دریافت کردیم که 70 مورد آن شرایط اولیه را داشتند و از میان آنها، قضات خبره هفت مورد شامل سه زن ایرانی و چهار زن خارجی، 4 روش و معیار، علمی، اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی و خانواده را انتخاب کردند. یکی از معیارهای انتخاب زنان

خزعلی درباره جایزه 20 هزار یورویی این کنگره گفت: 3 ایرانی و 4 خارجی با موفقیت جایزه را دریافت کردند و خارجی جایزه را به صندوق نوآوری و رفاه سپرد.

گفت: بانوان، امام جمعه، سود غفوری فرد و مژگان تو زنده ای 3 زن ایرانی به این معنا که که به خاطر تأثیرشان جوایزی دریافت کردند.

معاون رئیس جمهور گفت: 4 نفر در سطح متوسط بین المللی برگزیده و برگزیده، همه خارجی ها جوایز خود را به صندوق نوآوری و رفاه واریز می کنند.

مایا مهمان ما نیست

خزعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت انتخاب مایا صباغ به عنوان یک زن تاثیرگذار در کنگره گفت: او اصلا مهمان ما نیست و خودش به ایران سفر کرده است. امیدوارم من را به عنوان یک زن تأثیرگذار دعوت کنید.

وی گفت: او شایعاتی در مورد منتخبان بانفوذ روسیه ساخته و در واقع ماجرا همان نام است که خود نیز آن را تکذیب کرد.

دلیل دعوت از همسر سابق و نه فعلی یکی از رهبران

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل انتخاب همسر سابق یکی از سران کشور گفت: منظور ما تأثیرگذاری مسئولان در انتخاب زنان نیست، بلکه تأثیرگذاری مهم است.

خزعلی درباره بودجه و هزینه کردها در این کنگره گفت: جای تعجب است که کسانی که قبلاً شاهد این مراسم بوده اند، سادگی مراسم را ندیده اند. در حاشیه این مراسم بحث های اقتصادی و تفاهم نامه هایی داریم و بازکردن دریچه ای برای ارتباط با کشورهای دیگر از اهداف کنگره است.

دلیل آن حضور همسر رئیس جمهور در کنگره است

وی در خصوص علت حضور همسر رئیس جمهور در این کنگره گفت: کنگره نفوذ دارد و دشمن از آن عصبانی است. به این معنا که و دنبال یکی می گردند موضوع کوچک را پیدا کنید و طبق پروتکل به روش طبیعی آن را بزرگ جلوه دهید باید همسر باشد آمد به استقبال و مشکلات دیگر، از طرفی مرد علمی است به این معنا که و فعالیت های اجتماعی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور گفت: همه این سمینارها برای آقایان برگزار شده و مربوط به آن است، الان هم برای بانوان است و همه حساس شده اند. شادی آنها بیشتر و دستان پاکی دارند، حتی در دوره قبل سالنی به نام سامیت برای آقایان ساختند، اما حتی اگر هدف ما سرمایه گذاری باشد و اهداف چندوجهی داشته باشیم، باز هم حد و مرز می گذارند.

خزعلی گفت: انتخاب زنان بین بین المللی تأثیر بر اساس خود اعلامی یا معرفی دیگران است، سپس نظرسنجی انجام می دهیم، البته این اولین کنگره است و سال آینده قطعاً از طریق رسانه های اجتماعی شناسایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بنیادهای نخبگان و معاونت های علمی نقش بسزایی در شناسایی زنان تأثیرگذار و برگزیده در سطح بین المللی دارند. بین المللی بیشتر بحث ها در مورد مسائل علمی است.

دلیل انتخاب غفوری فرد علیرغم تعلقات سیاسی/ من قبلا اسم مستعار داشتم

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا خانم غفوری افراد دارای روابط سیاسی را انتخاب کرده است، گفت: آیا بر اساس شبهه است؟ حبید با کنار گذاشتن موارد دلخواه، باید با شاخص ها و معیارها پیش برویم. من خیلی جاها با این اسم مستعار در مسابقات شرکت می کردم تا منشا آن از نسبتم مشخص شود اما فکر می کنم رویکرد اشتباه است.

وی افزود: من قاضی نیستم بلکه حذف یا ارتقاء می دهم چون نسبت اشتباه و ناعادلانه است، خانم غفوری فرد فقط یک درصد برتری دارد، از طرفی فعالیت های اجتماعی، حفظ قرآن و… صاحب پسرش است…

به انتقاد از نحوه پوشش مهمانان پاسخ دهید

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه لباس پوشیدن میهمانان گفت: مشکل جدیدی نیست اما هرکسی که از خارج از کشور می آید لباس متفاوتی دارد و ما از آنها نمی خواهیم که لباس یکسان بپوشند آنها با خودشان زندگی می کنند. محیط زیست، و شاید ما نتوانیم از او انتظار داشته باشیم.”

جوایز سفارشی بین بین المللی 200 هزار است نه 20 هزار یورو

خزعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان جایزه 20 هزار یورویی گفت: گمرک جایزه بین بین المللی 150 تا 200 هزار یورو و نه 20 هزار یورو البته برندگان خارجی همه جوایز را به صندوق نوآوری و رفاه واریز می کنند. همچنین کمیته ای متشکل از معاونت علمی، بنیاد نخبگان و یونسکو منطقه ای جوایز و داوران را تعیین می کند.

کنگره را با سادگی و صرفه جویی برگزار کنید

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نماینده زنان تعداد نفرات کار اجرایی را ندارد و حقوق کنگره را نمی دهد، بلکه یک برنامه جمعی با همکاری شورای دولت، وزارت ارشاد، بنیاد نخبگان و … است. و برنامه به سادگی و صرفه اقتصادی کامل می شود شادی اجرا می شود.

دکمه بازگشت به بالا