مطالب میجیک

ماموگرافی می تواند خطرات قلبی را هم در زنان نشان دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون اشعه ایکس دیجیتال از قفسه سینه همچنین می تواند تجمع کلسیم در شریان های قفسه سینه را تشخیص دهد که نشانه اولیه بیماری قلبی است. این یک ناحیه سفید است – معروف به کلسیفیکاسیون سرخرگ های قفسه سینه یا BAC – نشانه های سخت شدن رگ ها هستند و با افزایش سن، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و التهاب مرتبط هستند. (اینها هم همینطور کلسیفیکاسیون این پوشش داخلی شریان ها نیست، که اغلب در افراد سیگاری یا افراد دارای کلسترول بالا یافت می شود.

دکتر. کارلوس اریبرننویسندگان این مطالعه از بخش تحقیقات کالیفرنیای شمالی می‌گویند: «این آزمایش‌ها تنها می‌توانند دو علت اصلی مرگ در زنان را ردیابی کنند.

برای این مطالعه، تیم تحقیقاتی سوابق سلامت بیش از 5000 زن 60 تا 79 ساله را که یک یا چند ماموگرافی انجام داده بودند، بررسی کرد. هیچ یک از زنان در زمان مطالعه سابقه بیماری قلبی یا سرطان سینه نداشتند. آنها حدود 6.5 سال دوام آوردند.

این مطالعه افراد را در ماموگرافی نشان داد شأن، کلسیفیکاسیون شریان های سینه 51 درصد بیشتر از زنانی که کلسیم در شریان های خود ندارند، دیده می شود. عفونت بیماری قلبی یا سکته داشت.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که زنان با کلسیم انباشته 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا هستند. عفونت آنها با انواع اختلالات قلبی عروقی از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و بیماری های مرتبط مرتبط هستند.

به گفته محققان، اگر تحقیقات آینده نشان دهد که BAC پیش آگهی بیماری قلبی را در میان زنانی که داروهای کاهش دهنده کلسترول مصرف نکرده اند، بهبود می بخشد، BAC می تواند ابزار قدرتمندی برای جلوگیری از بیماری قلبی برای میلیون ها زن در سال باشد.

با این حال، محققان تاکید می کنند که زنانی که تجمع کلسیم در شریان های سینه ندارند، ممکن است به بیماری قلبی مبتلا شوند.

دکمه بازگشت به بالا