مطالب میجیک

مادران مبتلا به کرونا از شیردهی به نوزادان دریغ نکنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

در مصاحبه با آنلاین ، سولماز پیری با اشاره به درمان بارداری در هنگام بیماری عروق ویروس کرونا مطابق پروتکل ملی وزارت بهداشت مادر ، در وب سایت وزارت بهداشت گفت: مادران باردار باید در دوران بارداری ویزیت های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: “این بازدید برای روزهای مختلف بارداری و به همراه پزشک متخصص انجام شده است. مادران باردار باید دقیقاً در زمان تاج گذاری از ویزیت بازدید کنند و نتایج آزمایشات و موارد ناخواسته توسط پزشک در غیاب بررسی می شود.”

یک متخصص زنان و زایمان (پریولوژیست) اظهار داشت: در هنگام بیماری قلبی قلب اگر مادر باردار مشکل خاصی نداشته باشد ، باید حداقل هفت بار توسط متخصص زنان معاینه شود: معاینه حاملگی داخل رحمی ، فیلترهای هفتگی یازده تا سیزده ، مراجعه در هجده بارداری هفته ، اندازه گیری قند خون ، وضعیت تیروئید و آزمایش ادرار در هفته 24 به عنوان بخشی از معاینه مادر باردار توسط پزشک متخصص.

خطر و شدت بیماری عروق ویروس کرونا در زنان باردار مشابه جمعیت عمومی است

وی ادامه داد: اگر یک زن باردار با علائم تب ، سرفه ، تنگی نفس ، درد شکم و اسهال همراه باشد ، باید به پزشک مراجعه کند ، این امر به دلیل خطر و شدت بیماری قلبی عروق ویروس کرونا در خانم های باردار مانند کلیت جمعیت و خطر مرگ زنان باردار را تهدید می کند.

پیری با اشاره به بزرگ شدن رحم و فشار بر ریه ها و قلب مادر در دوران بارداری ، گفت: میزان اکسیژن خون و میزان تنفس در زنان باردار محدود است و این باعث افزایش تشدید بیماری عروق ویروس کرونا در زنان باردار می شود.

تأکید دقیق بر استفاده از ماسک توسط مادران باردار و رعایت دستورالعمل های بهداشتی

وی با توجه به استفاده از ماسک توسط مادران باردار و پیروی از دستورالعمل های بهداشتی ، گفت: شما باید مادرانی که مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا هستند از ماسک های جراحی استفاده کنند.

وی گفت: “ماسک های فیلتر شده برای بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مناسب نیست.” “استفاده از ماسک فیلتر شده در طول بیماری می تواند به محیط ویروسی آسیب برساند زیرا بیمار منبسط می شود.”

وی با تأکید بر تاجگذاری مادران شیرده را تأکید می کند و می گوید: مادران دارای تاج گذاری باید سعی کنند با استفاده از ماسک سه لایه از شیر مادر تغذیه کرده و مرتباً دست ، صورت و سینه خود را بشویند.

ویروس Covid 19 شیر را از طریق شیرخوارها منتقل نمی کند

سن حکم انتقال ویروس Covid 19 از طریق شیر مادر را رد کرد و افزود: در موارد نادر شیوع بیماری عروق ویروس کرونا از طریق جفت به جنین گزارش شده است.

دکمه بازگشت به بالا