مطالب عمومی

ماجرای حمله سایبری اسرائیل علیه ایران چه بود؟

به گزارش رویترز ، مایکروسافت و گروه فناوری حقوق بشر روز پنجشنبه اعلام کردند ، گروهی به نام Candiro نرم افزاری را ایجاد کرده و به فروش می رساند که می تواند سیستم عامل ویندوز را جستجو کند ، و این یکی از محصولات جاسوسی است که توسط Secret Secret به فروش می رسد و این یک نقطه ضعف است. نرم افزار موجود را شناسایی و نفوذ کنید.

به گفته مایکروسافت و فناوری حقوق بشر ، تجزیه و تحلیل فنی محققان امنیتی نشان می دهد که چگونه نرم افزار هک Kandiro به مشتریان ناشناس در سراسر جهان می رسد ، که برای هدف قرار دادن چندین سازمان جامعه مدنی استفاده می شود.

رویترز گفت تلاش ها برای دستیابی به Kandiro برای اظهار نظر موفقیت آمیز نبوده است.

طبق گزارش های مایکروسافت و گروه فناوری حقوق بشر ، تحقیقات فنی مایکروسافت نشان داده است که این نرم افزار در برابر کاربران چندین کشور از جمله ایران ، لبنان ، اسپانیا و انگلستان استفاده می شود.

این گزارش همچنین خاطر نشان می کند که حضور کاندیرو و استفاده از فناوری جاسوسی علیه غیرنظامیان در سراسر جهان یادآوری این نکته است که صنعت نظامی نرم افزار جاسوسی پولی شامل عوامل بسیاری است و به طور فزاینده ای مورد سو استفاده قرار می گیرد.

مایکروسافت گفت این اشکال را در روز سه شنبه از طریق به روزرسانی نرم افزار اصلاح کرد. این شرکت به طور مستقیم به نقص Candiro اشاره نکرد و حتی آن را “دشمن بخش خصوصی اسرائیل” لقب Surgam نامید.

مایکروسافت به طور کلی سلاح های سایبری می فروشد که به مشتریان خود – به طور کلی آژانس های دولتی در سراسر جهان – امکان دسترسی به رایانه ، تلفن های همراه ، زیرساخت شبکه و دستگاه های مرتبط با اینترنت را می دهد.

نرم افزار Candiro از سایر آسیب پذیری های رایج نرم افزار مانند مرورگر Google Chrome نیز بهره می برد.

23311

دکمه بازگشت به بالا