اقتصادی

ماجراهای «حسن روحانی» و روزهای «جمعه»

سخنان جدید حسن روحانی درباره اطلاع رسانی از افزایش قیمت بنزین در آبان ماه ۱۳۹۷ و تکرار عبارت معروف «من صبح جمعه هم می دانم»؛ این نشان می دهد که «جمعه» نقش مهمی در زندگی «روحانی» دارد و دلیل بدی نیست که امروز جمعه 10 فروردین 1403 با ذکر مشکلات و یادآوری روحانی، اطلاعاتی را به روحانی اضافه کنیم. ، در توصیف رویدادها دقت بیشتری داشته باشید.

به گزارش میجیک، بعد از گذشت حدود پنج سال از انتشار این جمله معروف در رسانه ها و همراه با خنده آزاردهنده حسن روحانی مبنی بر اینکه «من خودم از صبح این جمله را دیدم که قیمت بنزین تغییر کرده است» و مردم به جنبه طنز این موضوع پی می برند. جمله در روز جمعه 20 فروردین 1403 نیز سخنان رئیس دولت 12 را منتشر کرد که به نظر می رسد بخشی از آن جای تأمل جدی دارد. چرا که گفتن سخنی جز «دروغ» از سوی فردی که روزگاری منصب حکومت جمهوری اسلامی را برعهده داشت، دور از انتظار است.

«من هم؛ صبح جمعه متوجه شدم که قیمت تغییر کرده است»؛ ما یکی نیستیم آقای روحانی!

روحانی مدعی شده از زمانی که تصمیم افزایش قیمت بنزین به امضای رهبری رسیده و مسئول برنامه ریزی برای تعیین روز اجرا و همچنین مسئولیت شورای امنیت ملی بوده و به عبارت ساده این شورا تصمیم گرفته است. امروز و فردا برای تعیین روز اجرا، در نهایت به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت 12، دستور اجرای این مصوبه «هر عصر جمعه مناسب» را بدون نیاز به بررسی زمان با رئیس جمهور صادر کرد. به همین دلیل خود حسن روحانی نیز از روز اجرا از مصوبه فراتر رفته است، قیمت بنزین اعلام نشده و صبح جمعه از طریق زیرنویس میجیک اعلام شده است.

اولاً باید گفت که این سخنان زمانی مطرح شده است که رئیس جمهور یک کشور جزء اولین مقامات کشور به حساب می آید و تمام تصمیمات اجرایی آینده کشور در دست او و با عزم و مسئولیت اوست؛ بنابراین دور از ذهن است که صبح روز جمعه از طریق زیرنویس میجیک، اولین نفر از هیئت دولت از آرزوی وزیر کشور برای کشور مطلع شود و سپس نسبت به انتقادات مطرح شده در این باره واکنش نشان دهد. . باید زمینه روانی و رسانه ای برای چنین تصمیمی ایجاد کرد، مردم باید با یک جمله ساده بگویند من هم مثل شما هستم، صبح جمعه می بینم که قیمت عوض شده است. نه آقای روحانی ما مثل هم نیستیم. شما رئیس دولت هستید و نه تنها بهانه «صبح جمعه» غیرقابل قبول است، بلکه اگر به قول شما اتفاق افتاده است، چیزی جز عدم هماهنگی و انسجام در دولت را نشان نمی دهد.

با خروج از این موضوع، طبق گفته سایر مسئولان و بر خلاف گفته حسن روحانی، تعیین زمان و نحوه اجرای قطعنامه بر عهده هیچکس نیست، بلکه دولت است. همچنین سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به مطالبات جدید حسن روحانی در مورد حساب کاربری در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به حسن روحانی نوشت: «ابتدا افزایش قیمت بنزین بوده است. در دولت شما و در یکی از جلسات هماهنگی رئیس دولت تصویب شد، بنابراین از جنبه اطلاع رسانی و نه تصویبی و ثانیاً صرفاً نحوه مصرف سود ناشی از افزایش قیمت بنزین و نه زمان و روش، در جلسه رهبران تصویب خواهد شد.

روایتی از داستان «صبح جمعه» / «کیست، کیست؟»؛ من نه!

در مورد خود حادثه صبح جمعه، زمانی که رئیس اداره 12 مدعی شد، او نیز مانند سایر اهالی جامعه از صبح روز جمعه و از طریق زیرنویس از افزایش قیمت بنزین مطلع شده است. از میجیک، حسین ذوالفقاری، نماینده امنیتی و نظامی وزیر کشور، پس از این مراسم و بیان این مطلب، به صراحت اعلام کرد: «کسانی که می گویند ما تا جمعه نمی دانیم، مستندات ساعت و روز و ساعت چند است. همان دستور داد.»

از سوی دیگر در آذرماه همان سال جمال اعراف معاون سیاسی وزیر کشور نیز اعلام کرد که صورتجلسه آخرین جلسه شورای امنیت ملی در خصوص مدت سهمیه بندی بنزین فعلا تنظیم شده است. رئیس جمهور و وزیر کشور نیز گزارشی از جلسه این شورا ارائه کردند. بنابراین، گزاره «صبح جمعه» همان اعتقاد رئیس جمهور به وزیر کشور است نه چیز دیگری. اگرچه اظهارات مرسوم در حاشیه نشست خبری از سوی دفتر وی کذب اعلام شد، اما گمانه زنی ها را برای رد فرضیه بی اطلاعی روحانی از افزایش قیمت بنزین افزایش داد.

همچنین آذرماه سال گذشته علی مطهری در مصاحبه ای اعلام کرد که احتمالا روحانی زمان اجرای مصوبه افزایش قیمت بنزین را می داند؛ چرا که نمی توان گفت رئیس جمهور از اجرای موضوع خبر ندارد. به گفته وی، بیانیه «صبح جمعه» روحانی مشکلی است که می‌تواند منجر به استیضاح روحانی شود، اما از آنجایی که زمان مناسبی برای استیضاح رئیس‌جمهور نیست، این استیضاح به اطلاع وزیر کشور رسید که وزیر کشور نیز این موضوع را اعلام نکرد. رسیدن. انجمن عمومی به دلیل فشار خارجی

جمعه با «حسن روحانی»!

حسن روحانی شروع به این ادعا کرد که «در سال ۱۳۹۷ که بنزین گران شد، اولین نفری که توییت کرد و مخالفت کرد، آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه بود که نامه رئیس قوه را با دست خط خودش امضا کرده بود». این ادعا زمانی مطرح شد که ابراهیم رئیسی دو سال پس از حوادث آبان 98 یعنی خرداد 1400 به طور رسمی در شبکه اجتماعی توئیتر عضویت داشت.

به نظر می رسد که جمعه واقعا نقش مهمی در زندگی «روحانی» داشت و شناخت او را نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور افزایش داد. بنابراین باید خطاب به حسن روحانی گفت: «همانطور که پنج سال پیش متوجه افزایش قیمت بنزین در صبح جمعه شدید، اکنون نیز در روز جمعه 20 فروردین 1403 به یاد داشته باشید که آیت الله رئیسی صفحه ای در توئیتر نداشت. در آن زمان می‌خواست رابطه‌اش را توییت کند. همچنین بد نیست قبل از اظهار نظر به تاریخچه نگاه کنید و تقویم را بررسی کنید تا برای توضیح رویداد مشکلی نداشته باشید.»

هشدار رئیسی درباره اجرایی شدن مصوبه افزایش قیمت سوخت به دولت روحانی

زمانی که به نظر می رسد حسن روحانی با ذکر نام ابراهیم رئیسی اقدام به افزایش قیمت بنزین کرده است، رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور فعلی، ابراهیم رئیسی در جلسه پرسش و پاسخ با کاندیدای ریاست جمهوری در ساعت 1400، ابهاماتی را مطرح کرد. قطعنامه پاسخ داده شده است.

ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی رئیس قوه و زمانی که دولت مصوبه افزایش قیمت بنزین را صادر کرد، به صراحت اعلام کرد که این مصوبه ربطی به این شورا ندارد زیرا بحث افزایش قیمت است. بنزین خود قانون جداگانه ای دارد و از طرفی پاسخی که پذیرفته شد این است که تصمیم افزایش قیمت بنزین در جلسه به روسای ادارات به دلیل هماهنگی سه دستگاه داده شده است. بنابراین تصمیم برای افزایش قیمت بنزین به صورت یک طرفه توسط خود دولت گرفته شد و نه روسای دو قوه دیگر.

برعکس، دو سال پیش، ابراهیم رئیسی به دانشجویان گفت که قبول کرده ام که روحیه روانی جامعه برای اجرای قطعنامه آماده است، «وقتی از اجرای این مصوبه مطلع شدم، یادداشت رسمی نوشتم. خطاب به دولت که زمینه را کشور مناسبی برای اجرای این امر ندانستم و معتقدم افزایش قیمت بنزین بدون اقناع مردم اقدام درستی نیست و این تذکر رسمی را به دولت می دهم: به دولت تذکر می دهم. درباره اجرای این قطعنامه».

این اظهارات ابراهیم رئیسی از سوی چند تن از نمایندگان وقت مجلس از جمله قاضی زاده هاشمی، محمدجواد ابطحی و ابوالفضل ابوترابی تایید شد که ابراهیم رئیسی سه روز قبل از ابلاغ علنی این مصوبه به هیئت دولت نوشت که توافق با قیمت تمام شده است. افزایش مشروط بود، وضعیت روانی جامعه مهیا شده است و شرایط برای اجرای قطعنامه هم اکنون فراهم نیست. بنابراین بر اساس این بیانیه، اساساً این موضوع که تصمیم برای افزایش بنزین، تصمیم دولت با تایید رئیس قوه است، مردود است.

«اعتراض آبان ماه ۱۳۹۷ به افزایش قیمت بنزین»؛ یکی نخورده و دهنش آتش گرفته!

به گزارش میجیک، به نظر می رسد اخیراً در سخنان حسن روحانی آمده است که مصوبه افزایش قیمت بنزین در سال ۱۳۹۷ به امضای سران سه قوه و تایید و حمایت رهبری رسیده است. هیچکس به یاد نمی آورد جز اینکه «ممکن است تصمیم در مورد افزایش قیمت بنزین فقط برای دولت و روحانیون باشد، اما این تصمیم هر چه باشد، درست یا غلط، نتیجه مشترک همه سران است. دولت و روحانیون مقصر نیستند». ».

این گفته که با اظهارات آیت الله رئیسی مقایسه می شود که دولت مصوبه را صرفا برای اطلاع مجلس و صحن به شورای عالی هماهنگی اقتصادی برده است، نشان می دهد که این تصمیم توسط دولت تعیین شده است. با امضای رئیس قوه مقننه و قوه قضائیه یا بدون امضا. در این میان تنها کارکرد گرفتن این امضا در آتش خشم مردم، خیس و خشک سوخته است. موضوعی که چیزی جز غذا نخورده و دهان سوخته عده ای نصیبش نشد اما فرصت خوبی است که دولت 12 تحت فشار افکار عمومی قرار نگیرد و دل شکسته شود و در نهایت با انداختن حمایت و سخنان مقام معظم رهبری در وسط درس با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت تصمیم سران ارتش است، در هوا برای استفاده از خشم مردم است. به نفع خودشون

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا