اقتصادی

لوگوی “ایکس” ایلان ماسک مشکل حقوقی پیدا کرد

توییتر ممکن است برای استفاده از لوگوی جدید با موانعی روبرو شود زیرا به نظر می رسد این لوگو توسط شرکت “متا پلتفرم” به ثبت رسیده است.

به گزارش میجیک، ایلان ماسک که سال گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید، یکشنبه امروز اعلام کرد که این پلتفرم از این پس “X” نامیده می شود، اما شرکت “متا پلتفرم” لوگوی “X” را در ارتباط با “خدمات شبکه اجتماعی آنلاین” و “خدمات شبکه های اجتماعی در زمینه سرگرمی، بازی و طراحی اپلیکیشن” به ثبت رسانده است.

لوگوی جدید توییتر که روز دوشنبه رونمایی شد، همچنین شبیه کاراکترهای رایج یونیکد است که در مارس 2001 به یونیکد اضافه شد.

متیو اسکراگز، محقق فوق دکتری در دانشگاه کالج لندن، در توییتی نوشت که حرف X از دهه 1970 در کتاب های درسی ریاضی استفاده می شود. این کلمه کاربرد خاص و جهانی ندارد، بلکه گاهی برای نشان دادن فضا یا اجسام هندسی انتزاعی به کار می رود.

علامت تجاری را “شناسه منبع” نیز می نامند و نماد یا برندی است که مشتریان آن را با یک شرکت شناسایی می کنند. لوگوی زیبای «پرنده آبی» توییتر دقیقاً همین است، یک تصویر شابلون منحصر به فرد از یک پرنده کوچک که همه درباره این شبکه اجتماعی می شناسند.

جاش گربن، وکیل علائم تجاری و یکی از شرکای موسس شرکت حقوقی Gerben IP مستقر در دی سی، در این باره به Insider گفت: یک لوگو باید به نوعی منحصر به فرد و متمایز باشد تا بتواند به عنوان علامت تجاری در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شود.

به نظر می رسد لوگوی X متا در سند علامت تجاری با لوگوی “X” که ماسک در وب سایت توییتر خود منتشر کرده است متفاوت باشد.

متا “X” شبیه دو فلش با انتهای گرد است (یکی سفید و دیگری آبی)، در حالی که “X” توییتر متفاوت است، سیاه و سفید.

اما توییتر ممکن است به مشکل بخورد زیرا می خواهد از این لوگوی “X” برای اهداف شبکه های اجتماعی استفاده کند زیرا شبیه به اهدافی است که متا در سند علامت تجاری شرکت تعریف کرده است.

به گفته گربن، به گفته Business Insider، علائم تجاری پس از استفاده از ارزش و حفاظت طولانی تری برخوردار هستند. این بدان معناست که لوگوی جدید ایلان ماسک در برابر چالش های قانونی آسیب پذیر است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا