مطالب میجیک

لزوم تسهیل فرآیند صدور مجوز برای فعالیت مراکز کاهش آسیب – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از دادگاه، غلامعباس ترکی در ابتدای بازدید از خوابگاه مددجویان به بررسی مشکلات و مسائل منطقه پرداخت و اظهار داشت: در راستای توسعه این مرکز با توجه به شرایط موجود اقدامات لازم انجام شود. ظرفیت موجود شهرداری

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور با بیان اینکه موسسات خیریه باید برای دستگیری مددجویان تلاش کنند، گفت: باید به مسائل حمایت قضایی از مددجویان رسیدگی شود.

ترکیه در ادامه بازدید از مرکز ترک اعتیاد زنان به کارگاه های آموزشی این مرکز رفت و با فعالیت های مددجویان از جمله تولید محصولات صنایع دستی مانند کیف، قالی بافی، خیاطی و … آشنا شد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: این مرکز با ظرفیت 150 نفر تنها مرکز کاهش آسیب زنان آسیب دیده و بسیاری از مشکلات از جمله اعتیاد است.

او گفت: اعتیاد یک واقعیت تلخ است. همین مرکز در مشهد به زنان آسیب دیده اختصاص دارد و نیاز مبرمی به ایجاد چنین مراکز حمایتی برای حمایت قانونی و قانونی از این افراد احساس می شود.

وی با بیان اینکه بهترین الگو برای مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه زنان، توسعه مراکز حمایتی با مشارکت جامعه است، گفت: برخورد مسئولانه با نهادها.

معاون دادستان کل کشور گفت: ساختمان مرکزی از سوی شهرداری به مرکز ترک اعتیاد واگذار شده است و از سوی دیگر سازمان بهزیستی اعلام کرده است که ساختمان مرکزی متعلق به آن نیست، از این رو مرکز است. بلاتکلیف بماند و این شکاف باید پر شود.

درباره ادعای شهرداری تهران در باره وی گفت: واقعیت این است که تنها الگوی استاندارد برای مقابله با این وضعیت مشارکت نهادهای مسئول، شهروندان و خیریه هاست.

ترکیه گفت: “بسیاری از این مجروحان به دلیل مشکلات یا تصادفات مجروح می شوند، در حالی که اگر به موقع از آنها حمایت شود، می توانند به جامعه بازگردند.”

وی از شهرداری خواست ضمن جلب مشارکت جامعه از این مرکز حمایت و توسعه یابد.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: مرکز اورژانس اجتماعی در پایانه باید فعال شود که با حمایت قانونی دولت رفع خسارت غیرممکن است و بدون کمک و مشارکت جامعه مشکل حل نمی شود.

وی افزود: اقدامات خوبی از سوی شهرداری تهران برای توسعه گلخانه ها در حال انجام است و باید این مراکز برای کاهش آسیب ها توسعه یابد.

ترکیه تاکید کرد که سازمان بهزیستی باید روند صدور مجوز برای فعالیت مراکز کاهش آسیب را تسهیل کند.

معاون حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور در مهد کودک حضور یافت. شبیر به این مرکز مراجعه کنید.

وارد مهد کودک شد شبیر او با مراقبت از کودک و مسائل این مهد بسیار آشناست.

دکمه بازگشت به بالا